Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G eller 4G?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 20:43

Nu är det dags, jag ska köpa en iPod. Det jag funderar på är om jag ska köpa en 3G eller en 4G? Vad tycker ni? Har testat 3G versionen och den har onekligen en trevlig knappuppsättning, men hur är det med 4G? Ni som har en sådan, hur är det att navigera med denna, funkar det bra, dåligt, ok eller till och med bättre än 3Gs? Utgår från att den nyare versionen är litet tunnare och har en bättre battertid(?), men med 3Gs (20gigaren) så får man väl med dockstation, väska och sådana grejer? Så vad tycker ni att jag ska satsa på?

4G utan tvekan. Finns ens 3G att köpa längre?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 21:52
Ursprungligen av Spaulding:

4G utan tvekan. Finns ens 3G att köpa längre?

Jodå, det gör den. Har sett den på en amerikansk sida, och det är just från USA jag ska köpa. Mycket billigare så ^^

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-24 22:07
Ursprungligen av p1ngu:

Jodå, det gör den. Har sett den på en amerikansk sida, och det är just från USA jag ska köpa. Mycket billigare så ^^

Tänk på att du åker på svensk tull och moms om du ber dem leverera till Sverige.

Varför köpa förra modellen? Skulle vara om du fick den betydligt mycket billigare. Jag gillar 4G skarpt.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 22:18
Ursprungligen av ceel:

Tänk på att du åker på svensk tull och moms om du ber dem leverera till Sverige.

Varför köpa förra modellen? Skulle vara om du fick den betydligt mycket billigare. Jag gillar 4G skarpt.

Känner personer där borta som kommer köpa det i affären och sedan skicka hit den, alternativt att de lämnar den när de kommer på besök i slutet av januari. Anledningen att jag funderade på den gamla modellen är att den både är billigare (man får med mer tillbehör också) och att jag var lite osäker på hur navigeringen fungerade med 4G:an.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 22:58

Föresten, om jag köper den från usa kommer garantin gälla även här i sverige då? Alltså, om det blir något problem så behöver jag väl inte skicka den ändå bort över atlanten utan istället till dem här i sverige?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-24 23:55

Apple har världsgaranti, så det är inga problem. Dock så kommer inte stickproppen till laddaren passa.

Jag tycker navigeringen funkar helt klockrent på en 4G. Man slipper flytta fingret till andra knappar.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 00:02
Ursprungligen av ceel:

Apple har världsgaranti, så det är inga problem. Dock så kommer inte stickproppen till laddaren passa.

Jag tycker navigeringen funkar helt klockrent på en 4G. Man slipper flytta fingret till andra knappar.

Ah, det var skönt att höra. Angående strömmen så går väl podden att ladda via dator(man kanske måste ha en dock?)? Annars är det ju bara skaffa en omvandlare från clas ohlson eller nåt i den stilen.

ja att ladda blir inget problem.

personligen så gillar jag G3 då du bara böhever snudda vid knapparna. Med det faktum att G4 har betydligt bättre batteritid och dessutom en del andra funktioner gör det bara larvigt att köpa att G3 pga. knapparna. Som någon sa så har ju även G4 sin fördel då du inte behöver flytta runt med fingrarna lika mycket på den.

Själv har jag bytt till en G4 och det är väl inte direkt något jag ångrar även om G3an är skönare (tycker jag)

Luddigt som fan men köp G4. Solklart.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 11:54
Ursprungligen av simon1583:

ja att ladda blir inget problem.

personligen så gillar jag G3 då du bara böhever snudda vid knapparna. Med det faktum att G4 har betydligt bättre batteritid och dessutom en del andra funktioner gör det bara larvigt att köpa att G3 pga. knapparna. Som någon sa så har ju även G4 sin fördel då du inte behöver flytta runt med fingrarna lika mycket på den.

Själv har jag bytt till en G4 och det är väl inte direkt något jag ångrar även om G3an är skönare (tycker jag)

Luddigt som fan men köp G4. Solklart.

Ok. Det får fan bli en 4G. Men nu så läste jag att den är väldigt känslig för repor, ska man satsa på ett fodral också? Isåfall vilket? Och dock och fjärris, är det något måste?

repor...

Ursprungligen av p1ngu:

Ok. Det får fan bli en 4G. Men nu så läste jag att den är väldigt känslig för repor, ska man satsa på ett fodral också? Isåfall vilket? Och dock och fjärris, är det något måste?

jag köpte min G4 förra veckan o den är redan repig, jävligt tråkigt. jag skulle satsa på ett skal av någon typ....

jag tycker fodral är helt värdelöst, har nåt jag köpte på macoteket, aldrig använt.
fjärr tycker jag är nödvändigt, mer nödvändigt än docka.

1
Bevaka tråden