Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

har windows ME!!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 20:07

har skaffat ipod nu, men funkar inte installera mjukvaran då jag har windows Millenium.
vad göra???

Ursprungligen av fudge:

har skaffat ipod nu, men funkar inte installera mjukvaran då jag har windows Millenium.
vad göra???

Hemskt ledsen att behöva säga det, men det finns inget du kan göra. Du måste uppgradera till Windows 2000 eller högre. Jag hade också ME förut, men uppgraderade häromdagen när jag tog reda på om det verkligen funkade eller inte.

• Oregistrerad
  • 2004-12-24 20:35

aj då.. aja, tack för svaret... måste man försöka få tag i win 2000 då alltså... jobbigt.

• Oregistrerad
  • 2004-12-24 21:09

kom på att det finns en annan dator här hemma som har win 2000. om jag installerar allt på den datorn, är det sen möjligt i framtiden, om jag skulle skaffa win 2000 till den dator som inte har det, att bara "flytta" ipoden till den datorn, eller måste man köra på samma dator hela tiden...? kan tyckas vara dum fråga kanske, men vill vara säker

• Oregistrerad
  • 2004-12-24 23:17

okej, har läst lite på forumet och fått svar på min fråga... men en ny har uppstått, den dator jag kommer synka ipoden med har inte usb2.0 utan typ 1.1, funkar det ändå men kanske inte med samma hastighet eller kommer det inte fungera alls!?

/tacksam för svar (orolig)

köp ett usb 2.0 kort på t.ex. kjell och co kostar inte många kronor för de billigaste

(lite offtopic men ändå)
Ett tips är att uppgradera dig från ME till XP... körde ME på en av maskinerna här hemma, och den fungerade inte direkt bra. Ett byte till XP gjorde susen, och datorn hänger sig inte mer!

Anapod Explorer funkar väl till ME?
Jag har win98 o har köpt det programmet, o det funkar nicenice! För övrigt är det ett jävla bra program. Man kan enkelt göra playlist, flytta över iPodlåtarna till PC:n o annat bra. Kostar bara 25$, ca 160 kr. Det är ju typ bara 3 öl

Hemsida:
http://www.redchairsoftware.com/anapod/

http://www.redchairsoftware.com/anapod/support/proassist.php?c=8023
Där finns nån drag-and-drop-bugg-info i ME
annars ska det funka bra

• Medlem
  • Täby
  • 2004-12-25 13:53

Anapod e grymmt jag kör det på min PC...

byt till XP i stället.. för Windows ME är bland de sämsta skiten som finnns!

1
Bevaka tråden