Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering i ITunes - hela musikbiblioteket uppdateras

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-08 10:31

När jag kopplar in IPODen till datorn (USB2) för att uppdatera med spellista eller lägga till/ta bort låtar så uppdaterar iTunes hela musikbiblioteket till IPODen!?
Detta gör att det tar 15min innan jag kan göra något. Varför lägger den in alla låtar igen när de redan finns lagrade där? Helt sjukt jobbigt. Varför kan inget funka som det borde...

Har andra oxå detta problem eller är det endast min som är så buggig?

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-08 12:07
Ursprungligen av nist:

När jag kopplar in IPODen till datorn (USB2) för att uppdatera med spellista eller lägga till/ta bort låtar så uppdaterar iTunes hela musikbiblioteket till IPODen!?
Detta gör att det tar 15min innan jag kan göra något. Varför lägger den in alla låtar igen när de redan finns lagrade där? Helt sjukt jobbigt. Varför kan inget funka som det borde...

Har andra oxå detta problem eller är det endast min som är så buggig?

Det går att avbryta när iTunes och iPod synkroniserar. Klicka på det lilla krysset som är inringat med rött i den bifogade bilden.

Anledningen till att hela biblioteket sykroniseras till iPoden är troligtvis att du har iTunes inställt på att synka automatiskt.
Då om du har gjort ändringar i biblioteket, vilka ändringar som helst, exempelvis ändrat id3-tag eller lagt till album artwork så kommer iTunes/iPod synkronisera det som blivit ändrat.

• Medlem
  • 2004-12-08 20:54

Tack för svaret. Jag har den inställd på auto som du sa. Men borde den inte bara uppdatera ändringar?
Nu lägger den in ALLA låtar och inte enbart vad som är ändrat via tex antal ggr den spelats och id taggen.
Ska testa och ändra till manuell uppdatering så kanske det löser sig.

Hur ställer man in manuell uppdatering?
Jag har samma problem...

Nu vet jag hur man gör!

1
Bevaka tråden