Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken generation är denna iPod?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ipod 10gb

Är det 2:a generationen eller 3:e?

  • Medlem
  • 2004-12-25 15:01

3:e gen

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 15:03
Ursprungligen av iPir9:

3:e gen

Enligt lådan 3genrationen. Men man ser inte knapparna :S

//C

  • Medlem
  • 2004-12-25 15:14

fast 3G har inte så märkvärdigt stora knappar, vilket 2G har, och kontakt plats för musik överföring sitter på botten, hans fråga var om den var 2G eller #G då är det 3 G lixom

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 15:21

hur vet man vilken generation man har då?

ok tack för svaren grabbar

nån som vet var man kan hitta specifikationerna för den här spelaren då? 10gb 3:e gen.. vore sjysst

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 21:32
Ursprungligen av dwella:

nån som vet var man kan hitta specifikationerna för den här spelaren då? 10gb 3:e gen.. vore sjysst

Sök runt lite. Eller fråga en sån person som mig.

Måtten kan jag inte. Men batteritiden är upp till 8 timmar.

Det är egentligen 9,5 gig ledig för musik. Du får inga "förnödenheter" med, som docka eller kontroll.

Det som medföljer iPod 3G 10gb är:

Apples orginal earbuds medföljade muffar 2 par.

En firewiresladd som kopplas till datorn eller laddare.

Installationsskiva.

Och laddare.

Och två pluggar för det "undre hålet", alltså kontaktporten (nedre delen av iPoden).

Omvandlare från 6-pin Firewire 400 port till 9-pin Firewire 800 port

Saker du ska komma ihåg om du köper en begagnad iPod:

Vet hur länge personen har haft den. Garantin kan ha gått ut.

Kolla repor och andra saker som har förstört den.

Har den varit på inne på service någon gång? i sådant fall borde den fungera bra.

Batteriet förlorar kraft efter x-antal laddningar. Detta påverkar ju längden du kan spela. Så ta reda på hur länge den använts och hur ofta.

Och sist men inte minst. Om alla tillbehör medföljer. Allt från köplådan till minsta lilla instruktionsbok. För är det enbart iPoden kan det faktiskt vara stöldgods.

Detta en såkalla FAQ för något.

tror jag

//C

ok tack för info! jo jag ska köpa begagnad, tänkte oxå på de där med batteritiden, kanske inte e så kul om man köper den så visar de sig att batteriet dör efter nån timme.. när jag skrev specifikationer, menade jag främst hur stor den är osv. är den tunn eller? vill inte slöpa runt nån tegelsten i fickan hehe

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 23:05
Ursprungligen av dwella:

ok tack för info! jo jag ska köpa begagnad, tänkte oxå på de där med batteritiden, kanske inte e så kul om man köper den så visar de sig att batteriet dör efter nån timme.. när jag skrev specifikationer, menade jag främst hur stor den är osv. är den tunn eller? vill inte slöpa runt nån tegelsten i fickan hehe

Den längst bak är en 10 gb om jag inte minns fel. Tyngden är inget problem. Lättare än en kassetspelare.

ungefär 10 cm hög. 6 cm bred. Och 2 cm "tjock". Dessa mått gjorde jag nyss med linjal så jag la till en extra halv centimeter.

Vikt är uppskattningsvis 150 gram.

//C

1
Bevaka tråden