Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ny hårdvara hittad" Min son dödar mig strax.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-25 21:15

Hej

Jag installerar min sons nya Ipod. ("Det här fixar pappa snabbt...")
Programvaran installeras snyggt, men så fort jag ansluter själva Ipod minin så säger win 2000 att den hittar ny hårdvara och letar efter drivrutinen. Jag hittar ingen nånstans.

Det är första gången jag installerar den och har alltså aldrig fått igång den.
Batteriet är laddat, jag har resetat den några gånger.

Jag har installerat "tusen" andra prylar och program i mina dar, men här går jag bet, och ingenstans hittar jag nån drivrutin.

Vad är det som händer? Vad ska jag göra? Nu får jag snart stryk.

Hallå hallå!

Ordnade till min systers iPod Mini igår... (mamma fick nästan panik eftersom jag tog sådan tid).
Har för mig att du skall köra en updater först. Du installerar den på datorn och sedan in i iPoden. När du har gjort detta startar du iTunes när Podden är i, så tror jag inte att det ska vara några problem.

Nu vet jag inte riktigt om detta blev rätt... fick hur som helst till det. Läs manualen en gång till noggrant så ordnar det sig nog...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-25 23:10

Näe, det funkade inte...

Mmm... näe, det gick inte heller.

När man kommer till läget att man ska plugga in ipod minin så händer det ingenting.
Jag kan tvinga fram att win 2000 hittar ipoden, men den hittar ju ingen drivrutin.

Programmet säger, vänta några sekunder så systemet hittar din ipod, men inget händer.

Jag har provat med uppdateringen, men det blir ingen skillnad. Jag kan inte uppdatera ipodens program eftersom pc:n inte känner igen den.

Finns det inga drivrutiner för ipod mini eller ska den känna igen den automatiskt?

Testa att ladda ner updatern.
http://www.apple.com/ipod/download/

När du installerat updatern kopplar du in iPoden och startar sedan ditt nedladdade program (updatern som nu lagt sig i startmenyn)

Där kan du välja att uppdatera programvaran eller att återställa ipoden

Jag har exakt samma problem. Jag kör win2k och får upp "Guiden ny maskinvara" så fort jag kopplar in iPoden. Datorn känner igen den som en iPod Mini, men ingen drivrutin finns. Laddningen funkar utmärkt och jag har ett usb2-kort.

Jag har även testat iPoden på farsans dator och där fungerar allt utmärkt.

Försöker jag köra update-programmet ber den mig bara koppla in min redan inkopplade iPod och startar jag upp updatern först och sen kopplar in iPoden händer ingenting.

1
Bevaka tråden