Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

brusigt ljud

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag lyssnar på min ipod så är ljudet jättebrusigt, om man inte har lurarna i ett exakt läge.vilket är i princip helt omöjligt om man lyssnar på den samtidigt som man går, eller rör sig..Så ljudet hörs bara i en lur ibland, och så brusar de.Hade exakt samma problem med min förra mp3, en creative.Någon annan som har samma problem?Kan man vända sig till butiken, eller måste man ringa till ipod företaget?

Ursprungligen av _cecilia89:

När jag lyssnar på min ipod så är ljudet jättebrusigt, om man inte har lurarna i ett exakt läge.vilket är i princip helt omöjligt om man lyssnar på den samtidigt som man går, eller rör sig..Så ljudet hörs bara i en lur ibland, och så brusar de.Hade exakt samma problem med min förra mp3, en creative.Någon annan som har samma problem?Kan man vända sig till butiken, eller måste man ringa till ipod företaget?

Låter som det är något glapp i hörlurs utgången. Hmm jag tror du ska vända dig mot butiken.

"Additionally, an audio defect affects some 4G iPod hardware, creating slight but audible sounds of static and hard drive noise in the earphones each time the iPod loads songs into its buffer. It doesn't affect every 4G iPod, but if you're concerned, check iPodlounge for more information."
Taget från iPodlounge's buyers guide, skulle kunna vara ditt problem.
Har försökt hitta informationen på hemsidan utan framgång, men texten
kanske kan hjälpa lite grann i alla fall.

This sounds like th mini static electric problem to me. I'll try to find the article about it for you and post it if I can. It basically iinvolves a build-up of static around the headphone out, as I recall.

tack så mkt men problemet löste sig faktiskt konstigt nog efter att den först låste sig, och när jag startade den igen, så var bruset borta.. mkt mystiskt :S men problemet e borta iaf ;D

Ursprungligen av _cecilia89:

tack så mkt men problemet löste sig faktiskt konstigt nog efter att den först låste sig, och när jag startade den igen, så var bruset borta.. mkt mystiskt :S men problemet e borta iaf ;D

He!He! Well, the main thing is your ipod works again! Congrats!

1
Bevaka tråden