Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skum iPod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo jag har lite problem med min nya iPod. När jag laddar min ipod så ser jag batteriindikatiorn uppe i högra hörnet. Under tiden som den laddas så ser man hur indikatorn rör sig. Den rör sig ända upp till toppen av batteriet precis som den ska. Men sen när det står att batteriet är laddat och jag drar ut strömkabaln så fattas det en liten del av indikatorn så istället för att den ska visa typ 10/10 så visar den bara 9/10 eller typ 9½/10. Det ser alltså inte ut som om indiaktorn står på fullt. J

Jag har en iPod 20gb g4. Nån som har samma problem?

Sen en annan sak. När jag tittar på min ipod lite snett från sidan så ser jag en linje som går tvärsöver displayen. Men sen när jag tittar rakt framifrån så är den borta. Ska det vara så?

batterimätaren är dum, den ska man inte lita på.

och ditt andra problem är normalt, det har jag också på min pod

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-28 18:16
Ursprungligen av tajroo:

batterimätaren är dum, den ska man inte lita på.

och ditt andra problem är normalt, det har jag också på min pod

min batterisymbol visade tomt, och jag spelade vidare runt 1½ timma, så den är inte att lita på alls, haha.

Ok tack för alla svar!

har ni tänkt på att alla verkar bara ha problem med sina ipods är de verkligen så bra som man tror de är?

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-28 20:12
Ursprungligen av FlumDum:

har ni tänkt på att alla verkar bara ha problem med sina ipods är de verkligen så bra som man tror de är?

ja. alla har bara problem.
generalisera lite mer.
min batterimätare visar fel, som alla andras. i övrigt är den kanon.

de flesta är inte problem... de är bara folk som är för lata för att kolla instruktionsboken

Det är väl när man vill ha hjälp att lösa ett problem som man skriver ett forum-inlägg oftast? När man är nöjd men den ena eller andra funktionen så skapar man väl inte en massa trådar om det?

Dessutom är iPod den största MP3-spelaren på marknaden och då är det fler som har problem med dem än vad det är med t.ex. en iAudio och allt vad de heter.

jag tror att designen lockar mest hos folk.

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-28 22:59

det var snarare utrymme och funktion som lockade för mig. att den är snygg är bara en bonus, även om det inte är allt, i och med den mest är i fickan när jag lyssnar.
om iPoden inte hade utrymmet och prestandan som den har så hade jag nog snarare kört på en pytteliten flashspelare, men en sån hade ju inte räckt långt...

har håller med tajroo jag köptre den för jag tycker den är snygg... jag ska köpa en iriver för fuktioner som jag behöver i mitt studerande som analog in/ut och digital in/ut om man ska ha det till ipod måste man hacka om den och det kan inte jag

• Medlem
  • Täby
  • 2004-12-29 13:16

har håller med tajroo jag köptre den för jag tycker den är snygg... jag ska köpa en iriver för fuktioner som jag behöver i mitt studerande som analog in/ut och digital in/ut om man ska ha det till ipod måste man hacka om den och det kan inte jag

Hacka om den?? Du kan inte få analog/digital in/ut hur mycket du än hackar om den. eller analog ut har du ju redan men det andra går inte utan att köpa till tillbehör. sen digital in/ut tror jag inte går över huvud taget.

1
Bevaka tråden