Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har iPod Off knapp???

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått min iPod Photo i julklapp så jag kan ingenting än.
Men jag undrar om man kan stänga av den ungefär som man gör med datorn eler är det bara "vilan" som gäller?

Tackar på förhand!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 12:37

För att "stänga av den" så håller du inne "Play/Pause" och sen lämpar det sig bra att sätta på "Hold". Något annat sätt finns inte, iaf inte såvitt jag vet

  • Medlem
  • 2004-12-29 19:28

det går inte att stänga av den.... det är vila som gäller (det är därför som batteriet tar slut när ipoden ligger)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-29 20:01
Ursprungligen av alal:

det går inte att stänga av den.... det är vila som gäller (det är därför som batteriet tar slut när ipoden ligger)

Det går visst att stänga av den.
En enkel koll i den medföljande dokumentationen, antingen i printversion eller digital (hjälpvising via iTunes) bekräftar detta.

På min 2G iPod (20GB, scrollhjul m. knapparna runt) är det bara att trycka ned och hålla in play/pause några sekunder. Tvivlar på att den funktionen är borttagen på de nyare modellerna!

Ursprungligen av jimmy.r:

Det går visst att stänga av den.
En enkel koll i den medföljande dokumentationen, antingen i printversion eller digital (hjälpvising via iTunes) bekräftar detta.

På min 2G iPod (20GB, scrollhjul m. knapparna runt) är det bara att trycka ned och hålla in play/pause några sekunder. Tvivlar på att den funktionen är borttagen på de nyare modellerna!

Det är att sätta den på viloläge, inte stänga av den.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-29 22:15
Ursprungligen av Halligalli:

Det är att sätta den på viloläge, inte stänga av den.

folk här verkar ha en förkärlek att bara upprepa sånt som redan tidigare skrivits bara

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-30 06:08
Ursprungligen av erik:

folk här verkar ha en förkärlek att bara upprepa sånt som redan tidigare skrivits bara

Råkade visst missa ett av inläggen.
Ber 1000 gånger om ursäkt att någonting klargjordes mer än en gång i samma tråd.

För övrigt så är detta "viloläge" som det talas om nästintill samma sak som att stänga av den. För jag har då aldrig märkt att den drar batterier när den bara ligger. Men det kanske bara är min iPod det är så på... jag verkar ju ha haft tur, eftersom det är först nu efter 3 år (tror jag) som batteriet börjar bli lite trött.

grabbar, forstar inte varfor ni som ar sa grymma pa ipod inte har markt detta, tanka ner podplayer 1.2, lagg den i eran ipod HD, starta den, Sedan Extras, Ipod Hack, Deepsleep... dar finns forovrigt lite annat ocksa, och med detta programet pa ipoden, kan ni overfora musik pa vilken dator som helst!!!

Ursprungligen av metalic:

grabbar, forstar inte varfor ni som ar sa grymma pa ipod inte har markt detta, tanka ner podplayer 1.2, lagg den i eran ipod HD, starta den, Sedan Extras, Ipod Hack, Deepsleep... dar finns forovrigt lite annat ocksa, och med detta programet pa ipoden, kan ni overfora musik pa vilken dator som helst!!!

jag rekommenderar också deep sleep. det funkar även med iHack.

  • Medlem
  • 2005-06-04 11:46

Deepsleep fungerar, funktionen stänger helt av iPoden. Problemet är att iPoden inte återstartar i den låt du var när du lämnade iPoden, samt att iPoden ibland tappar alla inställningar när den går ned i deepsleep.

I övrigt så går deepsleep-läget att uppnå manuellt också(utan iHack eller andra 3:e parts program), håll ned mittenknappen och play/pause tills skärmen släcks (tar ca 10sek). I precis det ögonblicket aktiverar du hold-funktionen. Om det är så att apple-loggan kommer fram även fast du aktiverat hold, har du ställt om hold-knappen aningen för sent.

Så här reagerar iallafall min 4G 20Gb iPod, möjligt att andra generationer fungerara annorlunda. Jag skickade nyligen iväg min iPod på reparation pga att batteriet inte höll längre än 15h i vila (från att den var helt fulladdad, till att den var helt tom). Den skall hålla några dagar. Gör den inte det rekomenderar jag att ringa supporten.

Bara påpekade att det redan hade skrivits i tråden, glömde bara att skriva att det redan hade skrivits i tråden

  • Medlem
  • 2005-06-04 15:34

Ett annat sätt är att låda den vara i viloläga under 1-2 dagar. Ipoden kommer då att automatiskt gå till deepsleep.

1
Bevaka tråden