Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En USB-enhet känns inte igen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Jag har fått en Ipod Mini julklapp och en av anledningarna till att jag önskade mig denna var att jag tänkte använda den som ett jättelikt USB-minne för att ta med lite större filer till polare.

Men idag när jag skulle testa att föra öven en fil så vägrar polarens bärbara dator hitta Ipodden.
Jag får meddelandet "En USB-enhet känns inte igen" och Ipoden förblir otillgänglig. Jag har läst igenom manualen och Ipodden är satt till att användas som hårddisk i Itunes.
På min stationära dator hittas Ipodden direkt som en hårddisk.
Den bärbara datorn jag försöker koppla in Ipodden till har ingen form av ipodmjukvara installerad. USB porten har stöd för 2.0 och strömadaptern är ikopplad.

Vad är det som kan vara fel?
Måste man installera Itunes för att ens kunna använda Ipodden med datorn eller är det någon liten detalj jag missat.

/Mvh Markus Bergström

Itunes måste vara installerat för att du skall kunna ansluta ipoden till en dator.

Ursprungligen av Geertsen:

Itunes måste vara installerat för att du skall kunna ansluta ipoden till en dator.

Är du 100% säker på det? Poängen med att ha en extern hårddisk är ju att det bara ska vara att plugga in, föra över filer och sedan plugga ur.

1
Bevaka tråden