Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iTunes efter att ha använt EPHpod

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod är ganska ny och jag har inte riktigt lärt mig alla grejer än och nu har det uppkommit ett problem som jag hoppas att nån av er kan hjälpa mig med.

Jag brukar använda iTunes för att arbeta med min iPod men härom dagen hörde jag om EPHpod och tänkte testa det. Det funkade bra men inte så att jag kan säga att jag behöver det utöver iTunes. Problemet kom dock när jag återigen skulle samköra min iPod med iTunes, för när jag startar iTunes säger den plötsligt "Uppdaterar biblioteket på Eriks iPod..". Jag vet inte vad detta innebär, om programmet bara ställer tillbaka inställningar som EPHpod ändrat på iPoden (t ex att mina inlagda dubbelskivor nu ligger i fel låtordning) eller om programmet helt enkelt fått fnatt och plötsligt synkar biblioteketet även om jag aldrig har haft den inställningen vald. Varje gång denna uppdatering börjat har jag slagit bort den eftersom att jag har lagt in hela min skivsamling på ca 500 skivor och de vore förargligt om de försvann..

Det dåliga är att jag kan inte kolla om inställningen om automatisk synk har ändrats när iPoden inte är ansluten utan först efter att den gjort sin uppdatering..

Är det nån som vet hur jag ska lösa detta?

Efter att ha säkerhetskopierat podden vågade jag låte iTunes köra sin uppdatering, och det var precis som jag trodde, det tog en väldans tid men den ställde bara tillbaka inställningar som EPHpod ändrat och raderade alltså ingenting.

1
Bevaka tråden