Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur säkerhetskopierar jag min iPod?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod har blivit lite skum och jag funderar på att formatera den. Dessvärre har jag 30 gb musik på den som inte finns på datorn.

Hur går jag tillväga för att säkerhetskopiera allt? Räcker det att kopiera mappen Music i iPod-control?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-01 15:26
Ursprungligen av Erikoberg:

Min iPod har blivit lite skum och jag funderar på att formatera den. Dessvärre har jag 30 gb musik på den som inte finns på datorn.

Hur går jag tillväga för att säkerhetskopiera allt? Räcker det att kopiera mappen Music i iPod-control?

med största sannolikhet, ja
sen bara importera allt till iTunes och föra över igen.

  • Medlem
  • 2005-01-01 17:46

jag tror inte det kommer att bli så bra, men jag vet inte ..... jag tror jag har sett nått program som man kan göra backups med.... googlade lite och hittade den här sidan
http://www.ipodaccess.com/

tips: sök på google

Ta bara musik mappen, retsen är operativsystemet! När du tar musik mappen från podden blir inte filstrukturen så logisk en massa mappar med F framför, men importera i iTunes och låt iTunes sortera åt dig. (inställningar osv.)

Mvh Olof

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 22:17

Eller så använder du ett program som är bra för såna saker och allt annat. Som till exempel anapod explorer...kan varmt rekommenderas. Kostar nån krona, men slåt itunes med hästlängder, i alla fall när det gäller management.

Yes! Då sitter jag här med samma problem, har en iPod 5gen. som är full med dyrbar musik som jag inte lyckas få tillbaks. Jag är lite nyfiken på ifall det finns något bra och gärna gratis sätt att ordna detta på? Lyckas inte hitta musikmappen på ipoden.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-17 20:03
Ursprungligen av Christian-:

Yes! Då sitter jag här med samma problem, har en iPod 5gen. som är full med dyrbar musik som jag inte lyckas få tillbaks. Jag är lite nyfiken på ifall det finns något bra och gärna gratis sätt att ordna detta på? Lyckas inte hitta musikmappen på ipoden.

Tack på förhand!

Kör du OSX eller Windows?

1
Bevaka tråden