Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usb 2.0

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

om man verken har FireWire eller höghastighets USB 2.0 så funkar de inte å dra över låtar till Ipoden eller?

jag har USB men tydligen inte 2.0. man tycker de borde funka endå fasst med sämre resultat!? är ju inte så roligt när man lagt ut 3200 spen å sen måste köpa ett nytt USB kort också för säkert en lax till för att de ska funka!

någon som hafft samma knas? eller vet något mer..?!

  • Medlem
  • 2005-01-01 13:26
Ursprungligen av Blue Eyes:

om man verken har FireWire eller höghastighets USB 2.0 så funkar de inte å dra över låtar till Ipoden eller?

jag har USB men tydligen inte 2.0. man tycker de borde funka endå fasst med sämre resultat!? är ju inte så roligt när man lagt ut 3200 spen å sen måste köpa ett nytt USB kort också för säkert en lax till för att de ska funka!

någon som hafft samma knas? eller vet något mer..?!

ett USB 2.0 kort kostar nog inte mer än 0.1 lax.

  • Medlem
  • 2005-01-01 17:33

Hej,
jag har hittils klarat mig utan firewire/usb 2.0. Det går så länge man inte flyttar stora mängder musik då man inte har tid nog.

1.1: 12 Mbit/s, dvs 1,5 MB/s
Firewire: 400 Mbit/s, dvs 50 MB/s
USB 2.0: 480 Mbit/s, dvs 60 MB/s
Firewire 800: 800 Mbit/s, dvs 100 MB/s

Ursprungligen av ghus:

Hej,
jag har hittils klarat mig utan firewire/usb 2.0. Det går så länge man inte flyttar stora mängder musik då man inte har tid nog.

1.1: 12 Mbit/s, dvs 1,5 MB/s
Firewire: 400 Mbit/s, dvs 50 MB/s
USB 2.0: 480 Mbit/s, dvs 60 MB/s
Firewire 800: 800 Mbit/s, dvs 100 MB/s

hmm de är så stor skillnad alltså...!
då är de ju defentivt bättre att köpa 2.0 om de inte är så dyrt!

någon som vet var man kan köpa usb 2.0 kort i stockholm då?
vill inte köpa från nätet utan från butik!

  • Medlem
  • 2005-01-01 17:54

lånar tråden lite..
någon som vet ett bra och billigt USB2 kort (PCI)?
gärna internetbutik

Ursprungligen av LMX:

lånar tråden lite..
någon som vet ett bra och billigt USB2 kort (PCI)?
gärna internetbutik

www.pckungen.se

  • Medlem
  • 2005-01-05 00:26

tack så mycket för svaret nasdaq!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-03 07:18
Ursprungligen av Blue Eyes:

hmm de är så stor skillnad alltså...!
då är de ju defentivt bättre att köpa 2.0 om de inte är så dyrt!

någon som vet var man kan köpa usb 2.0 kort i stockholm då?
vill inte köpa från nätet utan från butik!

Fast både USB2 och Firwewire (spelar ingen roll vilken av firewire standarderna) går i stort sett lika fort till iPod då det är iPoden som segarn ner lite farten lite... om jag inte e helt ute o cyklar så har jag för mig jag brukar ha genomsnitt på 40mb/s vare sig jag använder FW eller USB2.

Ursprungligen av kainen:

Fast både USB2 och Firwewire (spelar ingen roll vilken av firewire standarderna) går i stort sett lika fort till iPod då det är iPoden som segarn ner lite farten lite... om jag inte e helt ute o cyklar så har jag för mig jag brukar ha genomsnitt på 40mb/s vare sig jag använder FW eller USB2.

hmm ok!
men vad är bäst att ha då i allmänt? Firwewire eller USB2?
vad har man mest nytta av utöver Ipoden?!

USB2, det finns helt klart flest saker som använder usb. De prylar som ofta använder FW är, digitala videokameror, hårddiskkabinett. Sen kommer inte jag på mer!

När jag kopplar in min iPod i mitt USB-uttag så säger datorn till mig att "Denna enhet kan fungera snabbare om du använder en snabbare överföringsport" typ.

Men jag ska ha USB2 i min dator. Blir inte klok på det där

Ursprungligen av Rillerou:

När jag kopplar in min iPod i mitt USB-uttag så säger datorn till mig att "Denna enhet kan fungera snabbare om du använder en snabbare överföringsport" typ.

Men jag ska ha USB2 i min dator. Blir inte klok på det där

då är det helt enkelt så att du inte har installerat drivrutinerna för USB 2. eller att just den porten du har kopplat in den i inte har USB 2-stöd. har du provat alla portar på datorn?

om du har gjort det och ska ha USB 2 får du kontakta tillverkaren eller läsa dig till information om vart du kan hitta drivrutiner. jag installerade dem precis igår då jag fick min pod

Ursprungligen av linusD:

då är det helt enkelt så att du inte har installerat drivrutinerna för USB 2. eller att just den porten du har kopplat in den i inte har USB 2-stöd. har du provat alla portar på datorn?

om du har gjort det och ska ha USB 2 får du kontakta tillverkaren eller läsa dig till information om vart du kan hitta drivrutiner. jag installerade dem precis igår då jag fick min pod

Har för mig att jag installerade dem. Men jag kanske misstar mig.

Ursprungligen av Rillerou:

Har för mig att jag installerade dem. Men jag kanske misstar mig.

det går att kolla i kontrollpanelen/system/maskinvara/enhetshanteraren/usb-styrenheter där ska det finnas USB 2.0 Root hub eller liknande.

Ursprungligen av linusD:

det går att kolla i kontrollpanelen/system/maskinvara/enhetshanteraren/usb-styrenheter där ska det finnas USB 2.0 Root hub eller liknande.

Hmmm, jag verkade inte ha det installerat. Men jag har fixat nyaste nForce (utan att starta om datorn) nu så jag hoppas att det löser sig då.

Förresten, hur vet jag vilken hastighet jag har på mitt FireWire?

Ursprungligen av Rillerou:

Hmmm, jag verkade inte ha det installerat. Men jag har fixat nyaste nForce (utan att starta om datorn) nu så jag hoppas att det löser sig då.

Förresten, hur vet jag vilken hastighet jag har på mitt FireWire?

Eh, vänta nu. du har FireWire, men du vill ha USB 2? :S

FireWire går minst lika snabbt alltid, det är minst 400mbit/s och USB är alltid segare i verkligheten.. 480mbit/s är lite fantasisiffror för 2..

Ursprungligen av linusD:

Eh, vänta nu. du har FireWire, men du vill ha USB 2? :S

FireWire går minst lika snabbt alltid, det är minst 400mbit/s och USB är alltid segare i verkligheten.. 480mbit/s är lite fantasisiffror för 2..

Jag har både och men jag har inte orkat koppla in FireWire-sladdarna till moderkortet. Och det behövs inte längre för jag fixade USB2 precis nyss. Hade bara klantat mig en aning.

Så nu är jag igång, big time!

1
Bevaka tråden