Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod Har Stannat!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 03:16

Hej,
Jag har fått fetproblem, jag cyklande nöjd till ett par kompisar och lyssnade på min ipod, i en låt lägger den plötsligt av och svarar inte längre (notera att detr fortfarande går att se symbolen för hold, den reagerar på detta). jag trycker på lite knappar och så, väntar på att den ska gå igång. efter ett tag markeras inte längre hold-symbolden heller, fast jag har den i, och klockan har stannat!
nu när jag kom hem testade jag att sätta den i docken och kolla, inget hände, inte heller när jag jag försöker plugga in den i datorn. batteriet är INTE slut, den har helt enklet stannat.
vad ska jag göra? skicka in den till support?

(fick den i julklapp, är en 40 gb, vilken generation vet jag inte men gissar på g4)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 03:39

Vet inte, har inte fått min egna iPod än. Men har du testat att hålla in play/paus? Har hört att det ska funka om den har hängt sig.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 03:42

jo jag har testat, det är ju när man ska sätta den i vila/stänga av den. finns det nått sätt att tvångsavlsluta den?

(edit: kollade igenom liknande trådar nu, testade att hålla ner menu smat play/pause knappen samtidigt, inget hände, ska jag vänta på att batteriet ska ladda ur? hur långt tid kommer det ta? den är på halvfull nu...)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 12:25

det löste sig, jag lät batteriet dö ut, och nu sitter den på laddning och funkar som den ska.
men varför hände detta?

  • Medlem
  • 2005-01-01 13:25
Ursprungligen av jag:

det löste sig, jag lät batteriet dö ut, och nu sitter den på laddning och funkar som den ska.
men varför hände detta?

jag tror att den bara ville jävlas :E

  • Medlem
  • 2005-01-01 17:36

Hej,
min 20g 4g hängde sig i menyn med belysningen på och var helt låst tills batteriet tog slut och jag satt i laddaren, då fungerade den igen...
Är tydligen inte ensam om att ha en Ipod som ej fungerar till 100%, vore trevligt om apple styrde upp mjukvaran.

Nu har jag råkat ut för precis samma problem! Fick min ipod (4G 40GB) för bara ett par dagar sen. Men min stoppade när den var dockad och spelade musik. Displayen har fryst och menu+play/pause fungerar inte.

Bara att vänta tills den laddar ur sig. Synd att det var fulladdad när det hände. Kommer att ta tid. Jag som ville ha den på bussen till jobbet imorrn!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 20:38

Nej det tar förvånadsvärt kort tid för den att ladda ur.
Kolla inatt om den laddat ut, typ 01:00 kanske, sätt den på laddning så kan du ha den på bussen, du får visserligen sova lite men vad gör det

Nu funkar allt som det ska! Lät den ladda ur helt. Dumt att sånt här ska hända bara. Nu blir det jungfrufärd på bussen imorrn!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 00:14

vad var det jag sa
ha så trevligt! själv ska jag åka bil i 6 timmar... ska bli riktigt kul med ipoden!

Hade samma problem med min 20gb 4g. Det gick inte att starta om den med play/paus. Men för mig gick det med mitttknappen/menu i typ 5sek. Kan va bra att veta om man inte orkar vänta på att batteriet ska ladda ur.

Ursprungligen av j_enerback:

Hade samma problem med min 20gb 4g. Det gick inte att starta om den med play/paus. Men för mig gick det med mitttknappen/menu i typ 5sek. Kan va bra att veta om man inte orkar vänta på att batteriet ska ladda ur.

Förhoppningsvis får jag aldrig chansen till att testa det

Meny och paus var väl för 3g. numera (mini samt 4g) är det väl menu+select som gäller? rätta mig om jag har fel!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 02:43

Min ipod hängde sig preics nu på hem promenad i kylan, naturligtvis var det första jag gjorde när jag kom in att leta i detta forum efter tips.. Kan bara tilllägga att Menu+Select knapparna nertrykta i ettt par sekunder fungerar utmärkt, den gör en omstart och sen är allt som vanligt! Skall dock maila Apple och påpeka det antagligen redan uppmärksammade problemet, återkommer med svar..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 19:47

jag testade menu+select och det funkade inte, så jag fick helt enkelt vänta på att den skulle ladda ur.
hoppas du får svar opehrson.

1
Bevaka tråden