Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KOLLA HÄR ALLA iPOD MINI ÄGARE

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du har en iPod mini som du har köpt innan den 15 i 11 så :eek: MÅSTE :eek: du ladda ner den senaste iPod updater, då får man alla funskoner som 4g har!!! Ljud böcker, blanda låtar. mm

Fast uppdateringen är ganska buggig...

Ursprungligen av Kristjan:

Fast uppdateringen är ganska buggig...

Hur menar du?

Just nu kommer jag inte åt iPodLounge, men där diskuteras buggarna friskt. Ett ganska allvarligt fel är att det i princip är omöjligt att få "hemmagjorda" ljudboksfiler att funka, en mindre allvarlig bugg är att clickern sätts på varje gång man startar om sin iPod, även om man har stängt av den. Jag tycker att Apple borde skärpa sig och testa firmwaren lite innan dom släpper den.

Ursprungligen av Kristjan:

Just nu kommer jag inte åt iPodLounge, men där diskuteras buggarna friskt. Ett ganska allvarligt fel är att det i princip är omöjligt att få "hemmagjorda" ljudboksfiler att funka, en mindre allvarlig bugg är att clickern sätts på varje gång man startar om sin iPod, även om man har stängt av den. Jag tycker att Apple borde skärpa sig och testa firmwaren lite innan dom släpper den.

Nej, clicker sätts inte på automatiskt. jag har testat. du kanske har lite gammal firmware. ladda ner den NYASTE.

Ursprungligen av Quiksiver:

Nej, clicker sätts inte på automatiskt. jag har testat. du kanske har lite gammal firmware. ladda ner den NYASTE.

Inte här heller. Tror det är SBT.

Ursprungligen av Kristjan:

Just nu kommer jag inte åt iPodLounge, men där diskuteras buggarna friskt. Ett ganska allvarligt fel är att det i princip är omöjligt att få "hemmagjorda" ljudboksfiler att funka, en mindre allvarlig bugg är att clickern sätts på varje gång man startar om sin iPod, även om man har stängt av den. Jag tycker att Apple borde skärpa sig och testa firmwaren lite innan dom släpper den.

Jag har då ingen problem med clickern, du verkar ensam om det här. Kanske det säger dig något?

Ursprungligen av Quiksiver:

Om du har en iPod mini som du har köpt innan den 15 i 11 så :eek: MÅSTE :eek: du ladda ner den senaste iPod updater, då får man alla funskoner som 4g har!!! Ljud böcker, blanda låtar. mm

Bah!
Hört om gossen som ropade; vargen kommer?
Tack för tipset.

Det är den nyaste jag har, lita på mig.

Ursprungligen av Kristjan:

Det är den nyaste jag har, lita på mig.

jag har samma bekymmer med min...om man bara stänger av den själv så uppstår inte problemet, men om man startar den på det viset så att mac-loggan kommer fram då är det clicker som gäller....CRAP!

Samt det verkar bli så efter man har tankat in nya låtar eller "syncat" den....

Kanske din ipod som det är problem med då? , för de problemen du beskriver är inga som jag har

  • Medlem
  • 2004-12-24 20:51

För mig funkar det kalas, tackar!!

han är inte ensam... det är ett kännt problem att med senaste firmware och den går i deepsleep som det kallas så kommer clickljuds-inställningen att återställas.

Inte värsta jätteproblemet, ljudboksproblemen är värre.

Så är det då inte för mig. Clickern förändras inte då man slagit på den, syncat eller tankat in nya låtar med mjukvara 1.2.

Ursprungligen av Rickard A:

Så är det då inte för mig. Clickern förändras inte då man slagit på den, syncat eller tankat in nya låtar med mjukvara 1.2.

efter deepsleep är det buggen gäller...

Har också problemet med clickern. men i nått program på ipodlounge så kan du ställa in om den ska gå i deepsleep när du stänger av den... tror jag gjort det för ett tag sen. har också senaste firmware

Jag har också problem med clickern plus att ljudboksfunktionen inte funkar 100%-igt. Annars är jag nöjd med version 1.2.

hej

jag har inte hunnit använda min än...men jag hoppas att den blir braa:)

  • Medlem
  • 2005-01-12 20:07

vart laddar man ner den nya versionen?

  • Medlem
  • 2005-01-12 21:10
Ursprungligen av Kristjan:

ja men mer precis på apple? skulle vara bra med en länk

1
Bevaka tråden