Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes/gopod/epod?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-02 14:13

Godmorgon!

Nu närmar sig min 40gb Ipod sig svenska gränsen!

Så otålig som man är har man redan börjat encoda sina cds åp 192kbits AAC (läst på forumet)

Nu har jag en fråga eftersom man flyttar ganska mkt mellan datorer så vill jag ha klart på följande:

1.Ipoden funkar som hd, men måste man "partitionera" ut t.ex. 20gb för det om jag vill överföra filer etc mellan datorer? (eller räcker det med att köra den genom utforskaren?)

2. Funderar på att lägga in ett lätt program som t.ex. Gopod på ipoden hd och ta med sig till andra datorer (itunes är för otympligt) och installera vi behov. Har ni något tips vilket program som är bäst, som inte rör till det med min samling här hemma på Itunes?

1. Det behövs inte (vet inte ens om det går). Låtarna ligger i en speciell mapp med flera undermappar. Övriga filer kan lagras var som helst.

2. För att du skall kunna ansluta ipoden till en dator så måste itunes vara installerat.

2. Ne, iTunes behöver inte vara installerat. det finns andra program.

  • Medlem
  • 2005-01-03 11:39

Tack för första svaret, hur fungerar det med de andra programmen, vilket program rekommenderar ni?

jag använder anapod explorer. den kostar dock 25$, men då kan du flytta tillbaka låtarna till datorn o se låtarna du har i iPoden.

Ursprungligen av andem038:

jag använder anapod explorer. den kostar dock 25$, men då kan du flytta tillbaka låtarna till datorn o se låtarna du har i iPoden.

det fungerar även med iPod agent. tror inte att man behöver ha iTunes installerat för det heller.

http://www.ipodsoft.com/ - för windows.

med det programmet kan man även överföra kontakter, anteckningar m.m

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 09:37

Har kört med Ephpod nu hela tiden. Men när jag fick min iPod Photo upptäckte jag att inte album arten hängde med så bra när man använde det. Dessutom verkar det som utvecklingen för det lagts ned, så i fortsättningen kommer det nog bli Anapod för min del.

iTunes är waaaaaaaaay to krångligt för mig som sparar alla låtar centralt på en server som sedan sak kommas åt av 7+ datorer och andra enheter. Orkar väl inte hålla på att lägga till låtar till ett BIBLIOTEK manuellt? Klicka och synca är min melodi. Någon som har en lösning hur iTunes kan synca mot en mapp alternativt automatiskt känna av att en mapp ändrats och lägger till till biblioteket?

  • Medlem
  • 2005-01-04 15:20

Det känns väldigt komplicerat med Itunes, känns som om man skulle gå in på en annan av sina datorer och koppla in ipoden skulle ens "gamla" bibliotek försvinna kan manlösa detta med anapod ?

1
Bevaka tråden