Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet slut vid 180

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-17 23:51

Jag har gjort om min batteri indikator till siffror på min mini. När den är full laddad så står det 500 i displayen. Om jag har förstått rätt så ska den räkna ner till 0 innan batteriet är slut. Men när den kommer ner till ca 180 så är batteriet slut och man måste ladda.
Alla ni som ändrat till siffror. Är det samma för er eller är det fel på min iPod? Har i övrigt dålig batteritid, ca 4-5h.
Ska jag besvära mej med att reklamera den eller ska det vara såhär?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-18 00:08
Ursprungligen av xpect:

Jag har gjort om min batteri indikator till siffror på min mini. När den är full laddad så står det 500 i displayen. Om jag har förstått rätt så ska den räkna ner till 0 innan batteriet är slut. Men när den kommer ner till ca 180 så är batteriet slut och man måste ladda.
Alla ni som ändrat till siffror. Är det samma för er eller är det fel på min iPod? Har i övrigt dålig batteritid, ca 4-5h.
Ska jag besvära mej med att reklamera den eller ska det vara såhär?

siffrorna är väl batterispänningen utskriven, som jag förstått, och om din dör vid 180, så är det väl den minimala spänningen som batteriet klarar att driva iPoden på.
det är alltså ingen tidsangivelse på en skala 0-500

Vad är fördelen med att ha siffror? Och hur gör man?

  • Medlem
  • 2005-01-02 18:53
Ursprungligen av jonas c:

Vad är fördelen med att ha siffror? Och hur gör man?

Fördelen är att man mer exakt vet när bateriet är slut. Min dör när den kommer ner till 160. Med batteri indikatorn så kan jag spela närmare 1h trots att den visar att batteriet är tomt. Hur man gör finns det massor av trådar om här. Men man tar bara och skapar en tom txt fil som man döper till ett visst namn och lägger i en dold mapp på ipoden. Startar om den och vipps så fungerar det.

Ursprungligen av xpect:

Fördelen är att man mer exakt vet när bateriet är slut. Min dör när den kommer ner till 160. Med batteri indikatorn så kan jag spela närmare 1h trots att den visar att batteriet är tomt. Hur man gör finns det massor av trådar om här. Men man tar bara och skapar en tom txt fil som man döper till ett visst namn och lägger i en dold mapp på ipoden. Startar om den och vipps så fungerar det.

Okej, kör med sifrror själv, ganska smidigt faktiskt!
Som någon innan påpekade så har det med spänningsfallet på batteriet som indikeras med siffroran... ipoden dör vid mellan 170 och 210, så ner till noll kommer du aldrig

Ursprungligen av xpect:

Fördelen är att man mer exakt vet när bateriet är slut. Min dör när den kommer ner till 160. Med batteri indikatorn så kan jag spela närmare 1h trots att den visar att batteriet är tomt. Hur man gör finns det massor av trådar om här. Men man tar bara och skapar en tom txt fil som man döper till ett visst namn och lägger i en dold mapp på ipoden. Startar om den och vipps så fungerar det.

Jag hittar faktiskt ingen tråd om hur man fixar sifror. Kan du länka mig tror du?

Rillerou: det går även att göra med ett enkelt knapptryck med programmet PodPlayer på http://ipodsoft.com/

Ursprungligen av linusD:

Rillerou: det går även att göra med ett enkelt knapptryck med programmet PodPlayer på http://ipodsoft.com/

Oj oj. Det där funkade ju utmärkt!

Tackar

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 00:29

Mitt batteri dör vid 140.

//C

1
Bevaka tråden