Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garanti för begagnad ipod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte nyligen en begagnad ipod. Den är inköpt på macoteket i september och jag har kvittot från det köpet. Vad jag undrar är hur jag gör om jag i framtiden behöver utnyttja garantin. Spelar det någon roll att inte jag står som köpare på kvittot?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 01:10
Ursprungligen av jarvik7:

Jag köpte nyligen en begagnad ipod. Den är inköpt på macoteket i september och jag har kvittot från det köpet. Vad jag undrar är hur jag gör om jag i framtiden behöver utnyttja garantin. Spelar det någon roll att inte jag står som köpare på kvittot?

Sök runt nästa gång.

Garantin gäller 1 år. Världomtäckande. Ring bara apple support om du får problem.

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-04 09:34
Ursprungligen av jarvik7:

Jag köpte nyligen en begagnad ipod. Den är inköpt på macoteket i september och jag har kvittot från det köpet. Vad jag undrar är hur jag gör om jag i framtiden behöver utnyttja garantin. Spelar det någon roll att inte jag står som köpare på kvittot?

Jag har använt min garanti till att få nya lurar och fjärr till min pod... dom har inte en enda gång frågat efter kvitto på apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 09:38

Om inte jag minns fel brukar de fråga efter serienummret och inte något annat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-05 08:10
Ursprungligen av raZmus:

Om inte jag minns fel brukar de fråga efter serienummret och inte något annat.

Precis
fast kanske kan bli problem om den förra ägaren redan registrerat sitt namn o adress med ditt serienr?

1
Bevaka tråden