Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla låter till iPod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 10:40

Är en nybliven ägare till en iPod, fick den igår...

Jag hade tidigare en Creative o dit hade jag lagt en himla massa låtar som ligger på ett bibliotek på min Win-dator i en mapp.
Problemet är att iTunes hittar inte dessa låtar, vissa i mp3-, andra i WAW-format.
Jag har flyttat hela mappar till iTunes-mappen som är standarden för musik som lagts in.

Kan det verkligen vara så att jag måste läsa in alla skivor på nytt för att kunna överföra dem till spelaren??
Formatet är ju det rätta o enligt allt förnuft borde det gå.... Eller?

Mvh
"Tumme mitt i handen?"

gamla låtar

Ursprungligen av antaeus:

Är en nybliven ägare till en iPod, fick den igår...

Jag hade tidigare en Creative o dit hade jag lagt en himla massa låtar som ligger på ett bibliotek på min Win-dator i en mapp.
Problemet är att iTunes hittar inte dessa låtar, vissa i mp3-, andra i WAW-format.
Jag har flyttat hela mappar till iTunes-mappen som är standarden för musik som lagts in.

Kan det verkligen vara så att jag måste läsa in alla skivor på nytt för att kunna överföra dem till spelaren??
Formatet är ju det rätta o enligt allt förnuft borde det gå.... Eller?

Mvh
"Tumme mitt i handen?"

Hej

du måste be Itunes importera låtarna till sitt bibliotek. under akriv: Lägg till mapp osv

OK?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 12:07
Ursprungligen av begekand:

Hej

du måste be Itunes importera låtarna till sitt bibliotek. under akriv: Lägg till mapp osv

OK?

Ska försöka... har bara för mig att jag försökte på alla tänkbara metoder.
Får kolla det när jag kommit hem.

Tack!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-04 17:03

Använd dra-och-släpp från din mapp med musik till iTunes. Fast du kanske vill kolla iTunes inställningar först; det kan vara inställt på att kopiera musiken till iTunes-mappen, och det kanske du inte vill när du redan har en mapp på datorn.

1
Bevaka tråden