Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDock?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag har förstått det hela så ingår en iDock om man köper en 40, men inte en 20?!

Om jag har planer på att koppla in min iPod till stereon, behöver jag då en iDock? - vilket innebär 400 spänn till på 20-gigaren - Dvs skillnaden för 20 gig extra är bara 600:- ?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-04 01:02
Ursprungligen av kaiko555:

Som jag har förstått det hela så ingår en iDock om man köper en 40, men inte en 20?!

Om jag har planer på att koppla in min iPod till stereon, behöver jag då en iDock? - vilket innebär 400 spänn till på 20-gigaren - Dvs skillnaden för 20 gig extra är bara 600:- ?

du behöver inte en iDock för att koppla din iPod till stereon. kör med vanlig kabel från luruttaget till tex aux på din stereo, som skrivet i flera trådar.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-04 17:00

Och som den messerschmitter man är så kan jag inte låta bli att påpeka att det heter dock eller docka, inte iDock. :rolleyes:

Blir det samma kvalitet på ljudet när man använder hörlursutgången???

spyder-> syftade du på att jag använde stort D??? annars så heter ju prylen iDock?

Ursprungligen av kaiko555:

Blir det samma kvalitet på ljudet när man använder hörlursutgången???

spyder-> syftade du på att jag använde stort D??? annars så heter ju prylen iDock?

När jag inte använde docka så upplevde jag att man var tvungen att maxa volymen på iPoden för att höra nåt, och då var ändå volymen som strömade ur högtalarna lägre än om du använt en docka. En av anledningarna till att jag kör med docka.

/joeman

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-04 17:45
Ursprungligen av joeman:

När jag inte använde docka så upplevde jag att man var tvungen att maxa volymen på iPoden för att höra nåt, och då var ändå volymen som strömade ur högtalarna lägre än om du använt en docka. En av anledningarna till att jag kör med docka.

/joeman

själv har jag lirat goPod och har mycket god signal från podden till stereon. nästan fullt från podden, och på normalnivå på stärkaren.

Jag upplever också att ljudet blir starkare genom dockan än direkt från ipoden på maxvolym.

Edit: Jag inte tagit bort volymspärren.

1
Bevaka tråden