Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod i bilen -> Extremt lågt ljud?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 12:36

Kopplade just in min ipod via AUX (3.5mm) till bilstereon, en blaupunkt san fransisco 169.
Allt fungerar men problemet är att signalen blir VÄLDIGT låg. Om jag har ipoden på max så måste jag ändå upp i nånstans 45-50 i volym för att nå motsvarande 20-25 på CDN, o då hörs ju naturligtvis de knaster i bakgrunden som normalt aldrig hörs. Måste ju va något fel, någon som har en lösning?

Ursprungligen av malek:

Kopplade just in min ipod via AUX (3.5mm) till bilstereon, en blaupunkt san fransisco 169.
Allt fungerar men problemet är att signalen blir VÄLDIGT låg. Om jag har ipoden på max så måste jag ändå upp i nånstans 45-50 i volym för att nå motsvarande 20-25 på CDN, o då hörs ju naturligtvis de knaster i bakgrunden som normalt aldrig hörs. Måste ju va något fel, någon som har en lösning?

Skulle tro att det här löser ditt problem: gopod

Kolla även denna http://www.dension.com

Jag fattade aldrig riktigt hur Dension fungerade. Jag har en ca tre år gammal Sony-bilstereo med cd-växlarstyrning. Kommer det att fungera med Ipod? Och hur köper man i sådana fall? Eller känner nån till nån annan lösning för Ipod -> Sony?

maila dension och fråga.
Ser ingen anledning till att det inte skulle fungera.

Jo, jag gör nog det. Problemet är att Sony har ett eget cd-växlarstyrningssystem som de kallar Bus och det kan bli lite liten kundkrets om man begränsar sig till Sonys bilstereogrejer. Kanske...

Vad jag kan se så stödjer dom bus med sina adapters.

Var läste du det? Tack för hjälpen iallafall.

Jag hittade den svenska leverantören! Det finns ju lösningar för flera bilstereotillverkare.

http://www.densionsweden.se/

Jag lägger en order inom några dagar. Kostar 1395:- inkl moms.

Tack igen, Overlake, för att du hittat Dension. Eller du kanske jobbar där?

Jag är VD

Hmm..?

1
Bevaka tråden