Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Era playlists

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är nyfiken på hur ni gör playlists, gör ni en för varje artist med de bästa låtarna,
eller gör ni en lång med det bästa av allt?

Alltså

Hur sorterar ni era playlists?

Min playlist-lista ser ut som följer:

1 Stjärna - Säjer sig självt vad det är..
2 Stjärnor
3 Stjärnor
4 Stjärnor
5 Stjärnor
Högsta betyg - Egentligen samma som "5 stjärnor" men här finns både 4- och 5-stjärniga låtar.
Mest spelade - Dom 25 mest spelade låtarna
Senast spelade - Dom 50 mest spelade, den senaste veckan
Lounge - Bara lounge-musik, lyssnar jag aldrig på, men kul att ha :rolleyes:
Lugna - Lugna låtar
Supermys - Extremt lugna o mysiga låtar, perfekt insomningsmusik.
Workout - Alla lite hårdare/rockigare låtar från "4 Stjärnor" och "5 Stjärnor"

/anders

  • Medlem
  • 2005-01-03 17:40

Har dem per artist, dvs om det är många från en och samma, eller ett album. Om det är en samlingskiva ligger låtarna där. Sen har jag en playlist med min för tillfället favvosar. Sen en med all musik, förutom iTrip frekvenserna (grr, hata).

Sorterar via genre. Har en playlist med olyssnade låtar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-04 08:12

Lyssnar völdigt blandat, ibland via artist, via genre eller via album... har öven ett tiotal playlists tex 100 senaste låtarna, lösa låtar (som inte hör till något album), efter årtal... osv. lyssnar på musik 24/7 i stort

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 09:33

Jag använder inte playlists. *springer och gömmer sig*

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 10:32
Ursprungligen av raZmus:

Jag använder inte playlists. *springer och gömmer sig*

Inte jag heller! Jo, bara för nya låtar. Oftast så spelar jag upp alla låtar i random följd.

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 13:47

Är det bara jag som inte använder smart playlist?

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Är det bara jag som inte använder smart playlist?

//C

du är inte ensam
själv använder jag aldrig spellistor utan kör allt på random alltid.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 14:55
Ursprungligen av skummis:

du är inte ensam
själv använder jag aldrig spellistor utan kör allt på random alltid.

Har iTrip kanaler så jag kan inte göra så.

Ett problem somn jag alltid har. Den där "jättebraiga" låten. Är inte så "jättebraig" efter 2 veckor. Så man måste ju ändra listorna. någon som håller med?

//C

ah, den här tråden var precis vad jag behövde. tänkte inte på att man kunde slänga in smart playlists med mest/minst spelade, random m.m. underbart!

jag kör med:

Nyss Spelade
Nyss Tillagda
Top 25 Mest Spelade
Absoluta Favoriter (en playlista med alla bästa låtar of all time, enligt mig dårå)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 15:09

En smart playlist med "25 senast tillagda" är ju ett måste. Den senaste musiken snabbt tillgänglig. Sen kan man lägga till varibeln genre så kan man fixa exempelvis "25 senaste houselåtarna".

Hmm.. jag har lagt in en list som ska ta fram randomlåtar, med live updating på.. men den verkar inte ändras någonting. kan iPoden inte göra det eller? samma med 25 mest spelade och så. åandrasidan har jag bara använt den i någon timma, är det därför månntro?

kör efter artist-album men kör även random rätt ofta...

Jag har grymma playlists ^^

En heter blunda:
Jag blundar, skrollar upp och ner i iTunes, stannar, klickar på en låt, sen drar jag in den i en vanlig playlist..
Prova..
det kan bli ganska bra ibland

Alla mina playlists är döpa med artisternas namn. En spellista heter kanske Iron Maiden. Då drar jag in allt jag har på datorn med detta band i den spellistan. Sen har jag en playlist som heter "Strölåtar" också. Där lägger jag in blandad musik. Sen scrollar jag runt bland alla spellistor och skapar en "On-The-Go" och använder den.

Ursprungligen av Rillerou:

Alla mina playlists är döpa med artisternas namn. En spellista heter kanske Iron Maiden. Då drar jag in allt jag har på datorn med detta band i den spellistan. Sen har jag en playlist som heter "Strölåtar" också. Där lägger jag in blandad musik. Sen scrollar jag runt bland alla spellistor och skapar en "On-The-Go" och använder den.

är det inte lättare att bara gå in i "Music" och sen artister för att få sån ordning?
:rolleyes:

Ursprungligen av linusD:

är det inte lättare att bara gå in i "Music" och sen artister för att få sån ordning?
:rolleyes:

Varför då? När jag ändå använder On-The-Go.

Visserligen kan man göra så som du säger, och jag är nybörjare på iPod. Jag förde bara in all musik i min iver till att få testa. Jag ska redigera allt snart.

Ursprungligen av Rillerou:

Varför då? När jag ändå använder On-The-Go.

Visserligen kan man göra så som du säger, och jag är nybörjare på iPod. Jag förde bara in all musik i min iver till att få testa. Jag ska redigera allt snart.

Sant. jag är också helt ny, började använda min igår runt 22:00.

men hursomhelst, GÅR det att göra så att 25 most played och 25 least played osv. uppdateras i podden? random har jag kommit på att det är lika bra att använda Shuffle Songs..

1
Bevaka tråden