Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in med BRA ljud

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-03 09:35

http://ipod.hackaday.com/ visar hur du sak spela in på din iPod så att resultatet blir bra... Verkar dock lite meckit eftersom du ska boota Linux.

http://ipod.hackaday.com/entry/1234000147025394/

EDIT: Såg att det stog lite om det här men inte hur man skulle göra...

fan vad gött! synd att inte linuxfan funkar på G4

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 13:37

elände elände. jag hade blivit glad som en lax om det fungerade på min g4

Ursprungligen av stellan:

elände elände. jag hade blivit glad som en lax om det fungerade på min g4

Vad menar ni med att det inte fungerar på en G4? Det är ju inte den som ska ha Linux, utan ipoden.
Jag installerade Linux på min ipod g3 igår, enligt anvisningarna i den där artikeln, och det funkar utmärkt.
Nu finns både det gamla os:et kvar plus linux, och jag kan välja vilket av dem som ska användas vid uppstart.

Jag har i och för sig inte lyckats spela in nåt än, så om nån har lyckats med det får ni gärna berätta hur ni gjorde.

//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 14:02
Ursprungligen av Jakob Sollerman:

Vad menar ni med att det inte fungerar på en G4? Det är ju inte den som ska ha Linux, utan ipoden.
Jag installerade Linux på min ipod g3 igår, enligt anvisningarna i den där artikeln, och det funkar utmärkt.
Nu finns både det gamla os:et kvar plus linux, och jag kan välja vilket av dem som ska användas vid uppstart.

Jag har i och för sig inte lyckats spela in nåt än, så om nån har lyckats med det får ni gärna berätta hur ni gjorde.

//Jakob

iPod G4. Alltså efter g3!!

//C

Ursprungligen av Archduk3:

iPod G4. Alltså efter g3!!

//C

Aha, ursäkta! Jag fattade fel...
Jag läste dock i en artikel att enda anledningen till att de skriver att det bara funkar upp till g3 är att de inte äger en g4 och har därför inte provat!

//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 14:12
Ursprungligen av Jakob Sollerman:

Aha, ursäkta! Jag fattade fel...
Jag läste dock i en artikel att enda anledningen till att de skriver att det bara funkar upp till g3 är att de inte äger en g4 och har därför inte provat!

//Jakob

Förlåt jag "!!".

Men de kanske är värt att någon testar. Vad jag har hört ska det vara helkört att ta bort firmware. :S

//C

1
Bevaka tråden