Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipod behöver skönhetskräm!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla ipod nördar!

Jag har ett allvarligt problem och är i ett stort behov utav hjälp!
Min ipod (20gb) som jag köpte för en vecka sen har redan börjat få otäcka repor!
Jag har hört att de finns antirynker krämer för mobiltelefoner, och då borde de ju självklart finnas för Ipods! Jag vill bota både på järnkromen och den vita framsidan!

Är det någon i denna galna sekt som har testat en kräm som verkligen funkar? Om! Låt mig veta det omgående!

Vet inget om nån "skönhetskräm", dock kan jag tipsa om att köpa ett skydd till din älskling.
Själv har jag ett iSkin. (300 kr på teknikmagasinet).

Använd alltid skydd, man vet aldrig vad man kan få för skit på den!

Ursprungligen av Spaulding:

Vet inget om nån "skönhetskräm", dock kan jag tipsa om att köpa ett skydd till din älskling.
Själv har jag ett iSkin. (300 kr på teknikmagasinet).

Använd alltid skydd, man vet aldrig vad man kan få för skit på den!

Iskin säger du, jag har dock läst om en kräm som heter Idrops, eller något liknande. Vilket skulle få ens beskymmer att försvinna! Om det är någon som vet vart man kan köpa detta meddela mig snarast!

Men tack ändå, jag ska antagligen köpa ett fodral!

Ursprungligen av UggleMor:

Iskin säger du, jag har dock läst om en kräm som heter Idrops, eller något liknande. Vilket skulle få ens beskymmer att försvinna! Om det är någon som vet vart man kan köpa detta meddela mig snarast!

Men tack ändå, jag ska antagligen köpa ett fodral!

hmm, kommer inte ihåg var jag fick mitt ifrån, men förvänta dig inga underverk från denna "kräm", små repor poleras bort, men de lite gröve är där för att stanna

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 22:54

Hur repar man en iPod så mycket på 2 veckor? Vårda den med försiktighet för tusan och ha inget annat i samma ficka.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 22:57
Ursprungligen av linusD:

Hur repar man en iPod så mycket på 2 veckor? Vårda den med försiktighet för tusan och ha inget annat i samma ficka.

Det är lätt att vara efterklok

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Det är lätt att vara efterklok

//C

Jag tycker det är smartare att vara förklok

Ursprungligen av linusD:

Hur repar man en iPod så mycket på 2 veckor? Vårda den med försiktighet för tusan och ha inget annat i samma ficka.

Först vill jag tacka alla som svarar! Och tar er tid för att lösa mitt problem!

Vad jag vet och sett har alla Ipod:s irreterande repor, och får dessa nästan på den första ljuvliga dagen! Vilket jag blev förbannad på, eftersom min kompis fick en Ipod två veckor innan mig... och som en liten överraskning fick denne också ett antal repor otroligt snabbt. Så jag har vårdat min väl och lagt den på mjuka underlag, och stoppat den i en ensam ficka!
Men det blir ändå repor

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 16:18
Ursprungligen av linusD:

Hur repar man en iPod så mycket på 2 veckor? Vårda den med försiktighet för tusan och ha inget annat i samma ficka.

Min började få små repor redan första dagen, men det som jag tyckte var värst var de fula fettfläckarna som blev vid handhavandet. Man måste visst ha bomullshandskar och lägga den på mjuka underlag för att den inte ska bli repig. Till er som inte har fodral till eran iPod: SKAFFA DET!
Det är något ni absolut kommer behöva om ni fortfarande vill ha en fin iPod 2 veckor senare.
Eller så behåller ni den medföljande skyddsplasten kvar så länge det går.

Förresten så verkar ju du Linus ha en iPod mini och inte G3/G4 så för dig blir det inte repor lika lätt (och lika synligt) som för oss med G4/G3

Jag köpte en tub polerpasta på Clas Ohlson. Den var till för mobiltelefondisplayer, men fungerade helt perfekt för att ta bort några ytliga repor på min iPod.

vad är "ytliga" repor då?
repa som repa?

Ursprungligen av Grothich:

vad är "ytliga" repor då?
repa som repa?

Det är inga repor som man sågat in, utan små som syns, men inte känns! Vilket är irreterande!

Minsta lilla sandkorn ger ju repor på den där eeeextreeeeemt fina saken, så det spelar egentligen ingen roll hur ensam den är när den mikroskopiska skiten du har på fingrarna landar på den och börjar repa... Jag var själv helt galen på det där i början, jag fick repor lika snabbt som du (om inte snabbare), men nu har jag ju fodral, och det hindrar ju nya repor att tillkomma, samtidigt som det döljer de som redan finns
Vad spelar det förresten för roll om man har repor? Den spelar ju musiken lika bra ändå...

Det är bara en liten irriterande sak, du vänjer dig snart vid det...

Autosol ska nog greja det där, kanske inte om det är på skärmen men metallen på baksidan lär bli hur fin som hellst efter lite gnuggande.

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/344252_X_2004-06-29_164914.jpg

Autosol finns att köpa på bensinmackar och liknande ställen, och till skillnad från sånna där medel som sägs vara anpassade för mobiltelefoner så är tuberna rätt stora...

har köpt Autosol.. men inte testat det en!
kan återkomma med resultat!

Ursprungligen av Blue Eyes:

har köpt Autosol.. men inte testat det en!
kan återkomma med resultat!

Blev det bra resultat??

Svinto går bra har jag hört!

Nej de var ej att rekomendera!

  • Medlem
  • 2005-02-02 15:36

Köpte Dislplex från teknikmagasinet (65kr) och det fungerade utmärkt för hela framsidan.. fungerar bäst då det är varmt inomhus.. fick bort grova repor som gjorde displayen suddig... rekomenderar starkt

antirynkkräm till iPod

det finns ett kit som heter iCleaner. Jag har testat det på min iBook med ok resultat. den blev blank och fin, men tyvärr gick inte den största repan att få bort. Men det står i bruksanvisningarna att man ska upprepa proceduren ett antal gånger.. så har man tålamod så.. Men vetekatten om det var värt 475 spänn!!

Jag har nyss köpt en Ipod 20GB 4G. Så efter och ha läst era diskutioner så värkar det vara en bra idé att köpa en "iSkin G4, 20GB Svart" är det så jag ska tollka det?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 19:46

Förvarar du den i en iPod-strumpa blir den inte repig. Jag förvarar min i en hemmastickad strumpa (som mer liknar en grytlapp).

Ursprungligen av xerent:

Förvarar du den i en iPod-strumpa blir den inte repig. Jag förvarar min i en hemmastickad strumpa (som mer liknar en grytlapp).

Den var grym....vad tar du för dom ?

1
Bevaka tråden