Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Något väldigt konstigt har hänt med min podd...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans!!

Igår satt jag och lyssnade på min iPod på tåget. Hade satt på vilotimern så den skulle sättas av efter ett tag. När 1 minut återstod så ville jag fortsätta lyssna så jag gick in i inställningarna och skulle sätta om den till ytterligare 30 minuter. På något sätt tryckte jag på "select" samtidigt som iPoden stängde av sig efter min tidigare timer som precis tog slut. Så i samma stund som jag tryckte (eller efter att den stängts av och jag satt på den, kommer inte riktigt ihåg exakt) på select så dog hela dispalyen. Bakgrundsbelysningen fungerar och jag hör att hårddisken snurrar igång, men menyerna (dvs all text) i displayen är borta. Jag har bara en tom upplyst display. Och istället för musik hör jag bara i lurarna knaster o klick.

Men den går alldeles utmärkt att synka med Finder och iTunes. Och i iTunes är det inga problem att spela musiken som ligger på podden som är en 3G.

Är det någon som varit med om något liknande och har någon bra bot på problemet?

Jag har inte varit med om det där lyckligtvis. Men det borde lösa sig med att nollställa hela iPoden till fabrikssinställningar. Detta kan du göra antingen med iPod Updater eller genom att hålla in Menu och Play/Pause samtidigt.

Ursprungligen av Rillerou:

Jag har inte varit med om det där lyckligtvis. Men det borde lösa sig med att nollställa hela iPoden till fabrikssinställningar. Detta kan du göra antingen med iPod Updater eller genom att hålla in Menu och Play/Pause samtidigt.

Har redan testat menu/play tyvärr...

Du får väl resetta iPoden med iPod-updater. väldigt konstigt fel iallafall..

Ursprungligen av linusD:

Du får väl resetta iPoden med iPod-updater. väldigt konstigt fel iallafall..

Vill helst inte göra det riktigt än... Hoppas på nåt dunder-tips. Annars är det väl det enda jag kan göra.

Ursprungligen av Jonatan:

Vill helst inte göra det riktigt än... Hoppas på nåt dunder-tips. Annars är det väl det enda jag kan göra.

Jag förstår att du inte vill rensa all musik!

Ett tips!
Det du kan göra är väl att prova uppdatera igen, även om du har senaste Firmwaret. Eftersom den går att hitta i datorn så kan det ju funka. Det du gör är byta firmwaren's versionsnummer för att lura iPod-updater att du har en gammal version, även om du har nyaste. Då slipper du ta bort all musik. För att göra detta, sök på "guide: byta" och hitta tråden "guide: byta ikoner a.k.a hacka din ipod" eller liknande, och kolla längst ner i första inlägget!

Det kan fungera. hoppas Tell me if it works.
Lycka till!
Edit: Såhär:

the ipods firmware can be updated without restoring the entire ipod, before running the updater follow these steps:

go on your ipod to ipod_control>device>sysinfo
and open the file in wordpad.
find this line of code:

buildID: 0x03028000 (3.0.2)
visibleBuildID: 0x03028000 (3.0.2)

Change a number with a lower number

buildID: 0x03018000 (3.0.1)
visibleBuildID: 0x03018000 (3.0.1)

Now the updater will think you have firmware version 3.0.1 and will let you update without restoring the entire thing.

this has been tested with 3g and 4g, the example above is 4g, the 3g uses different numbers but its virtually the some thing, just decrease the number. it should also work with other ipods but im not sure

(the ipod_control folder is a hidden folder)

ok låter som ett bra förslag! Men hur får jag fram den dolda mappen på podden då? Jag har nog all musik på datorn så det har egentligen ingen större betydelse...

Har nu återställt ipoden men samma problem kvarstår tyvärr. Nog bara att reklamera o skicka in. Som tur är har jag garanti kvar som går ut i mars. Vore ju trevligt att få en 4G istället för en reparation... :rolleyes:

Reklamationshjälp!

Ursprungligen av Jonatan:

Har nu återställt ipoden men samma problem kvarstår tyvärr. Nog bara att reklamera o skicka in. Som tur är har jag garanti kvar som går ut i mars. Vore ju trevligt att få en 4G istället för en reparation... :rolleyes:

Tjena! Jag läste om ditt problem och undrar om du reklamerat din ipod än? I så fall, vad fick du ut av det? Löste sig problemet? fick du en ny ipod eller lagade dem den? Jag har nämligen problem med min 3G! mitten-knappen i scrollhjulet hakar upp sig ibland. Undrar vad jag ska göra åt saken. Har försökt hitta någon form av suport på apples hemsida men jag hittar inget! min garanti går ut i mars så jag vill gärna få ipoden lagad innan dess! Har du (eller någon annan som läser detta) något tips på hur jag ska göra?
Är mycket tacksam för svar!
MVH/DJannan

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-31 17:57
Ursprungligen av DJannan:

Tjena! Jag läste om ditt problem och undrar om du reklamerat din ipod än? I så fall, vad fick du ut av det? Löste sig problemet? fick du en ny ipod eller lagade dem den? Jag har nämligen problem med min 3G! mitten-knappen i scrollhjulet hakar upp sig ibland. Undrar vad jag ska göra åt saken. Har försökt hitta någon form av suport på apples hemsida men jag hittar inget! min garanti går ut i mars så jag vill gärna få ipoden lagad innan dess! Har du (eller någon annan som läser detta) något tips på hur jag ska göra?
Är mycket tacksam för svar!
MVH/DJannan

Hmm, jaa...
Det här var ju ett helt annat problem än det som togs upp tidigare i tråden. Men förslagsvis så kan du ju kontakta Apple och se till att få en garantireparation. Borde inte vara några problem.
Tror att det är detta nummer som gäller: 0771-199 519

Lycka till!

Ursprungligen av jimmy.r:

Hmm, jaa...
Det här var ju ett helt annat problem än det som togs upp tidigare i tråden. Men förslagsvis så kan du ju kontakta Apple och se till att få en garantireparation. Borde inte vara några problem.
Tror att det är detta nummer som gäller: 0771-199 519

Lycka till!

yeees! äntligen ett nummer
Ska in till en macaffär imån men om det inte hjälper så provar jag nummret! tack ska du ha!
mvh/DJANNAN

Testa först att återställa den. Men innan du gör det så kopiera den dolda mappen som all musik ligger i så att alla blir nöjda. Sen är det bara att lägga till den i itunes igen.

1
Bevaka tråden