Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdrock/rock

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-01-03 12:12

Metallica, Black Sabbath, Iron Maiden, Glöm inte Hammerfall, Manowar, och In flames, sedan har vi ju Led Leppelin och AC/DC.

Sepultura är lite för hårt tycker jag. "Brasiliansk skrikmusik" (ta bort rösterna så är det underbara låtar)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 20:08

Dimmu Borgir, Kovenant, Ministry och Nightwish är bara lite av all bra musik man kan tank..köpa!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-01-08 21:33

Hejsan jag tänkte skriva mitt första inlägg här i denna tråd eftersom jag är ny på forumet.
Min Ipod består av ganska många gb Iron maiden för just nu och ca 20 år sen har dom varit det grymmaste metal bandet. Med en liten tillbakagång när dom hadde Blaze som sångare en period. Men nu med Bruce och även Adrian tillbaka i bandet så är dom tillbka i samma klass som på 80-talet.

  • Medlem
  • 2005-01-09 01:40
Ursprungligen av henke21:

Hejsan jag tänkte skriva mitt första inlägg här i denna tråd eftersom jag är ny på forumet.
Min Ipod består av ganska många gb Iron maiden för just nu och ca 20 år sen har dom varit det grymmaste metal bandet. Med en liten tillbakagång när dom hadde Blaze som sångare en period. Men nu med Bruce och även Adrian tillbaka i bandet så är dom tillbka i samma klass som på 80-talet.

*fniss*
Inte en chans i världen att de kan göra en skiva som Powerslave igen. De har varit mossiga ända sedan 1990.

Ursprungligen av egar:

*fniss*
Inte en chans i världen att de kan göra en skiva som Powerslave igen. De har varit mossiga ända sedan 1990.

Knappast. Både Brave New World och deras senaste Dance of Death är faktiskt riktigt bra.

  • Medlem
  • 2005-01-09 11:19
Ursprungligen av Rillerou:

Knappast. Både Brave New World och deras senaste Dance of Death är faktiskt riktigt bra.

Nja, det finns ett par bra låtar på de båda skivorna. På Brave New World finns kanske två, och Dance of Death har ett par fler. Och visst, Paschendale är det bästa de skrivit sedan Rime of THe Ancient Mariner. De är dock ganska mossiga ändå, vilket inte måste betyda att de är superdåliga men de är inte i närheten av samma kaliber längre.

Köp nya High On Fire - Blessed black wings när den kommer. Tills vidare lyssna på Devilution. Kanske det bästa som kommer i år!

Polsk dödsmetall a la Behemoth och Vader får hjärtat att pumpa.

METALLICA är bäst!

lite andra sköna band är:
Slipknot
Limp Bizkit
In Flames
Opeth
The Haunted
Divine Dominion
From Autumn To Ashes

Bevaka tråden