Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet drar ur sig... ?!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Fick en Ipod 20Gb 4G i julklapp.
Hur nöjd som helst!
Men jag märkte nu när jag hade haft den legat oanvänd ett par dagar, att batteriet drar ur sig själv väldigt fort.
Och det tycker jag är lite konstigt, när den är avstängd ska den inte dra någon ström, ytterst lite ialf..
Nån som har samma problem, eller ännu bättre har nån lösning på problemet?

//Cassius Clay

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 12:27
Ursprungligen av Cassius_Clay__:

Hej!
Fick en Ipod 20Gb 4G i julklapp.
Hur nöjd som helst!
Men jag märkte nu när jag hade haft den legat oanvänd ett par dagar, att batteriet drar ur sig själv väldigt fort.
Och det tycker jag är lite konstigt, när den är avstängd ska den inte dra någon ström, ytterst lite ialf..
Nån som har samma problem, eller ännu bättre har nån lösning på problemet?

//Cassius Clay

Batteriet drar eftersom den vill ibland kolla hårdisken när den varlit liggande. Så den är bara i vanlig sömn. För att få den i djupsömn (slå av helt) så restarar du iPoden och sedan slå på hold i rätt ögonbilck. Innan skivan startar igen. Dock betyder att det tar upp til 10 sekunder nästa gång du ska starta den.

För att starta den när den är så slår du bara av hold och trycker på play.

//C

  • Medlem
  • 2005-01-06 19:25
Ursprungligen av Archduk3:

Batteriet drar eftersom den vill ibland kolla hårdisken när den varlit liggande. Så den är bara i vanlig sömn. För att få den i djupsömn (slå av helt) så restarar du iPoden och sedan slå på hold i rätt ögonbilck. Innan skivan startar igen. Dock betyder att det tar upp til 10 sekunder nästa gång du ska starta den.

För att starta den när den är så slår du bara av hold och trycker på play.

//C

Jättesmart av apple, så måste man ladda om den hela tiden tills batteriet blir knasigt :eek:

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 21:32
Ursprungligen av E1M1:

Jättesmart av apple, så måste man ladda om den hela tiden tills batteriet blir knasigt :eek:

Om du söker runt finner du att detta itne alls sliter på den mycket. Sedan så kanske det är meningen att den inte ska ligga och vila. Mera att det är action varje dag.

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Batteriet drar eftersom den vill ibland kolla hårdisken när den varlit liggande. Så den är bara i vanlig sömn. För att få den i djupsömn (slå av helt) så restarar du iPoden och sedan slå på hold i rätt ögonbilck. Innan skivan startar igen. Dock betyder att det tar upp til 10 sekunder nästa gång du ska starta den.

För att starta den när den är så slår du bara av hold och trycker på play.

//C

Okey, de verkar ju som en smart grej av Apple.. eller nåt...
Hårdisken försvinner nog inte när den ligger i "sömn" men hur som helst så har ja inte lyckats att få den i djup sömn... :/
Restarar man den genom att hålla in menu och play eller ?
Svårt å veta när det är rätt ögonblick.

För att få den i djupsömn kan man även ladda ner PodPlayer från www.ipodsoft.com, där finns det ett hack om jag inte missminner mig som gör att den går i djupsömn automatiskt. Min mini tar iallafall ~10 sekunder att starta varje gång och batteriet verkar inte ladda ur sig.

edit: Idag, 13:37 <- för alla CS-freaks

Ursprungligen av linusD:

För att få den i djupsömn kan man även ladda ner PodPlayer från www.ipodsoft.com, där finns det ett hack om jag inte missminner mig som gör att den går i djupsömn automatiskt. Min mini tar iallafall ~10 sekunder att starta varje gång och batteriet verkar inte ladda ur sig.

edit: Idag, 13:37 <- för alla CS-freaks

Okey... du råkar inte komma ihåg vad det hacket heter eller så?
Jag verkar inte hitta nåt... vet inte om de beror på om ja blind eller om det e för att jag är bakis

oj såg att du hade skrivit namnet på programet nu
lite bakis som sagt..

tackar för hjälpen.. ska testa..

Ursprungligen av linusD:

För att få den i djupsömn kan man även ladda ner PodPlayer från www.ipodsoft.com, där finns det ett hack om jag inte missminner mig som gör att den går i djupsömn automatiskt. Min mini tar iallafall ~10 sekunder att starta varje gång och batteriet verkar inte ladda ur sig.

edit: Idag, 13:37 <- för alla CS-freaks

Hej igen!

Nu har ja testat PodPlayer och hacket, men det verkar inte funka..
För den går aldrig ner i djupsömn...
Nån som vet hur man får det å fungera?
Måste man stänga av den på nåt speciellt sätt? Eller räcker det å låta den ligga så den stänger av sig själv, har testat det och trycka på vila i menyn..
Men hur jag än gör så ligger den i "lätt sömn"...

Hoppas nån som kan hjälpa mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-09 15:01

Nytt batteri till ipoden?

Hur gör man för att byta batteriet i iPoden? Min spelare är nu drygt 15 månader, och kan väl tänkas att det är snart dags att byta det.

Vem tar man kontakt med? Vad kostar det?

Ursprungligen av antaeus:

Hur gör man för att byta batteriet i iPoden? Min spelare är nu drygt 15 månader, och kan väl tänkas att det är snart dags att byta det.

Vem tar man kontakt med? Vad kostar det?

http://www.ipodbattery.com/

såvitt jag vet kostar det över 3000:- om man låter apple byta det.. usch och fy.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 19:17
Ursprungligen av antaeus:

Hur gör man för att byta batteriet i iPoden? Min spelare är nu drygt 15 månader, och kan väl tänkas att det är snart dags att byta det.

Vem tar man kontakt med? Vad kostar det?

lite nyfien bara, hur lång speltid har du nu?

Cassius: Provat vänta ett tag? min är först i sleep en stund, sen lägger den sig i djupsömn. Prova det. Tar det ~10 sekunder att starta upp sen så har den antagligen lagt sig att sova på riktigt.

Ursprungligen av linusD:

Cassius: Provat vänta ett tag? min är först i sleep en stund, sen lägger den sig i djupsömn. Prova det. Tar det ~10 sekunder att starta upp sen så har den antagligen lagt sig att sova på riktigt.

Jag testade att vänta ett tag.. å då funkade det
Tackar för hjälpen!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-01-26 09:59
Ursprungligen av Cassius_Clay__:

Hej!
Fick en Ipod 20Gb 4G i julklapp.
Hur nöjd som helst!
Men jag märkte nu när jag hade haft den legat oanvänd ett par dagar, att batteriet drar ur sig själv väldigt fort.
Och det tycker jag är lite konstigt, när den är avstängd ska den inte dra någon ström, ytterst lite ialf..
Nån som har samma problem, eller ännu bättre har nån lösning på problemet?

//Cassius Clay

Jag har samma problem och upplever det som mycket värre än på min tidigare gen 2 iPod. Jag laddar upp den helt natten mellan lördag/söndag, spelar en timme på söndagen och den är helt urladdad till tisdag förmiddag. Det är störande dessutom eftersom jag aldrig någonsin hinner ta mig igenom en spellista i random utan istället får lyssna på låtar jag nyss lyssnat på...

Sambons mini är något liknande men inte fullt så extremt, så vad skiljer sig med gen 4 jämfört med de tidigare som gör att batteriet drar ur sig så mycket snabbare trots att det räcker 50% längre tid om man kör det direkt?

1
Bevaka tråden