Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Springa med ipod

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-08-25 15:09

Tjenare har börjat fundera på att sälja min Iriver iFP-795 som jag är väldigt nöjd med men jag har blivit väldigt sugen på dom nya ipod g4 men så kommer ju problemet med löptunderna med ipod för det första kan man inte ha med den om man inte har ficka och sen är det ju hårddisk i den och klarar den att skumpa runt så mkt i handen eller hackar det mkt?

Ps. Finns det något armbande eller något till Ipod:en så man slipper hålla den i handen och jag vill inte ha den där magfickan ser ju helt psyk ut.

ipod har en skaktid på upp till 20minuter eller vad jag läste, så det där med "skumpandet" det kan du nog glömma.

  • Medlem
  • 2004-08-25 15:56
Ursprungligen av karlzone:

ipod har en skaktid på upp till 20minuter eller vad jag läste, så det där med "skumpandet" det kan du nog glömma.

Nyckelfrasen är "upp till 20 minuter". iPoden laddar in 20 minuter musik i internminnet från hårddisken. Efter 20 minuter måste den spinna upp hårddisken och ladda in 20 nya minuter i internminnet, då är den känslig för skakningar. Jag har iofs en gen1 iPod så det kanske har blivit bättre, men min hänger sig ofta vid ca 20 minuters löpning.

/U

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-25 22:13
Ursprungligen av ulna:

Nyckelfrasen är "upp till 20 minuter". iPoden laddar in 20 minuter musik i internminnet från hårddisken. Efter 20 minuter måste den spinna upp hårddisken och ladda in 20 nya minuter i internminnet, då är den känslig för skakningar. Jag har iofs en gen1 iPod så det kanske har blivit bättre, men min hänger sig ofta vid ca 20 minuters löpning.

/U

det där med 20minuter är ju inte helt sant, det beror ju på hur stora musikfilerna som ligger på iPoden är....

  • Medlem
  • 2004-08-25 16:06

okej men det verkar vara lugnt eftersom jag har hittat ett armband som sitter långt upp på armen där skakar det ju inte alltför mycket så nu gäller det bara att få min iriver såld. och försöka få i hop till 3500 :- hoppas att det är värt det någon som har jämfört ljudet i ipod:en gentemot iriver iFP-795.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 17:14

Jag har joggat med min, och det fuunkade bara fint och jag höll den i handen

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 20:32
Ursprungligen av mega:

Jag har joggat med min, och det fuunkade bara fint och jag höll den i handen

GALNING!!

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:02

kan någon länka till en sida som visar armbandet till ipod G4 20GB...? tyckte nån nämnde nåt om en sådan i denna tråd...

Är det inte 25 i den senaste generationen (4:e)?

typ

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 22:16

Ska man springa längre tid än ungefär en 20-30 minuter skulle jag faktiskt inte rekommendera en iPod. De erfarenheter jag har är att den börjar skippa någonstans där.

  • Medlem
  • 2004-08-25 22:59
Ursprungligen av raZmus:

Ska man springa längre tid än ungefär en 20-30 minuter skulle jag faktiskt inte rekommendera en iPod. De erfarenheter jag har är att den börjar skippa någonstans där.

Jag joggar med min mini med mini armbandet. Funkar hur grymt som helst! Jag springer 40-60min rundor, aldrig ett hack bara ljuv ljuv musik. På bilden jag sett av armbandet till den "stora" ipoden så verkar det vara väldigt likt det till minin!

KÖÖÖÖÖP!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 23:00

Jag har förstås bara haft min i fickan

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 23:29
Ursprungligen av raZmus:

Jag har förstås bara haft min i fickan

Inte ett tips, eftersom det skakar ungefär 3 ggr mera där....än armen

//C

Jag brukar ofta ta löprundor på ca en timme och varje gång så stannar ipoden efter ca 20-30 min. Spelar alltid nån mixtape (dj-mix) som brukar vara ganska långa typ en och en halv timme så jag antar att 20-30 min av den läses in i ramminnet om d kallas så på ipod. Jag brukar använda nåt fodral till (har 2 olika) som jag sätter fast i byxlinningen. Det är nog inte d ultimata stället att ha den på på kroppen när man springer men d e d enda jag har prövat (kanske nån som har haft den runt bicep som kan tala om hur d funkar?). Jag tycker ändå d funkar ok att springa med den. Man får starta om låten å sen e d bara att fortsätta springa!

  • Medlem
  • 2004-08-26 10:58

Buffer minnet är 32MB, hur många minuters musik man får in beror ju på bitrate...

Jag fick min G4 Ipod idag och jag tog genast med den ut i terrängspåret,
efter ca 20 minuters löpning så tystnade musiken i crika en sekund mitt i en låt, sedan fortsatte den spela igen.

Nu vet jag var det var! annars gick det utmärkt att springa med den, hade den i innerfickan på jackan.
Kan tänka mig att den fungerar bättre att ha åtsittande.

Jag har löpt med iPoden gen3 i 40 min utan problem. Hade den på magen/ryggen i en Speck iSport. Inga hack. Lyssnade på the Hives

  • Medlem
  • 2005-01-10 01:52

Jag joggar ofta med min mini och jag har aldrig stött på problemet att det har börjat hacka sig efter ett tag...

Mer makt åt Hives

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-29 16:13

iPod mini med mini-armbandet, funkar kanonfint att jogga med! Musik i lurarna hela tiden !

Ursprungligen av sEia:

iPod mini med mini-armbandet, funkar kanonfint att jogga med! Musik i lurarna hela tiden !

inte hela tiden, joggar du mer än 27 veckor så tar den slut.

Ursprungligen av minipod:

inte hela tiden, joggar du mer än 27 veckor så tar den slut.

Nu har du ändå räknat med arslet!

Ursprungligen av Krokodilen:

Nu har du ändå räknat med arslet!

måste kolla w8

Edit: okej det va 40 gb modellen, läste mycket fel.

förlåt

Minin funkar fint med bältesclipen som följer med oxå. Enda problemet är ju originallurarna som har en tendens att halka ur, men med ett par nyinköpta "the plug" så löste sig även det!

Ingen fara, vi djurgårdare är ett förlåtande släkte!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 22:26

Sen är ju frågan om batteriet räcker också... *visslar*

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 00:31

Därav herr Smiley.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 22:28
Ursprungligen av raZmus:

Därav herr Smiley.

Finns det en fru?

Ja men du har nog rätt hur som helst. Har du rätt "grejjer" så går det utmärkt.

//C

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-30 00:43

Det enda jag tycker verkar vara något att fundera över är storleken. Typ stor att ha med sig om man ska jogga. Jag joggar med min mini ibland, funkar fint.

Bevaka tråden