Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSKin och dock

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-09 15:42

Jag fila och målade min docka lite så att den blev kompitabel med iSkin...
Notera jacket på framsidan som är skonsam för fliken på bottnen

Estetiskt! Riktigt vackert

  • Medlem
  • 2005-01-09 22:56

Kan vi få instruktion hur du har fyllt ut med... Aluminium folie? eller vad det nu är.. var det svårt att göra
Känns som ett underbart sätt att fixa dockan!

  • Medlem
  • 2005-01-10 01:48

Måste få veta hur du gick tillväga med detta? skit bra lösning..

  • Medlem
  • 2005-01-10 10:03

Tack för visat intresse!!

Jo, först bände jag försiktigt av plasthöljet. Sen ritade jag en ring runtom den befintliga gropen, och skar ut den. Detta medför också att bottnen i gropen kasseras...
På framsidan gjorde jag även ett jack på ca 2.5 cm. Perfekt för att fliken inte ska böjas överdrivet mkt.
Gropen är mindre vacket utan plastet så det löste jag med att just fylla med aluminium folie.
Min docka blev ganska härjad efter ingreppen. Jag fick lite jack efter bändningen och lite skavanker efter att jag filade till kanterna i hålet. Men lite svart hobbyfärg löste detta!! Nu passar den även bättre till mitt skinn och svarta inredning. (glöm inte att måla på den del som är synlig bakom jacket)

Man bör vara ganska modig för att försöka, och helst som jag inte ha större nytta av dockan innan! Men som sagt, det flesta misstagen kan alltid döljas med färg!

varför inte köpa ett dockanpassat skin?
men tufft gjort ändå.

1
Bevaka tråden