Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två Ipod, En Dator(PC).

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man?

SKaffar man två profiler och loggar in.

Eller kan man ha två iTunes sammtidigt fast med olika innehåll.

Tacksam för svar..

två olika spellistor går ju också bra, sök på forumet så komemr du att hita mer information. Frågan har dryftats ett antala gånger innan

Mvh Olof

Stäng helt enkelt av automatisk synkning och dra in album och liknande själv. Det kör jag med även fast jag bara har en iPod, eftersom att det är enklare. Annars kan du som sagt synka en playlist bara.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-11 11:20
Ursprungligen av linusD:

Stäng helt enkelt av automatisk synkning och dra in album och liknande själv. Det kör jag med även fast jag bara har en iPod, eftersom att det är enklare. Annars kan du som sagt synka en playlist bara.

Fast då missar man ju halva poängen.... om man har samma sak i iTunes och i iPoden så kollar den att man alltid har "rätt" filer på iPoden och sen så missar man ju statistiken om man inte gör detta... skulle du tex bli tvungen att formatera om din iPod så är alla dina "playcounts" borta. Jag använder detta tex i en smart playlist där jag har de 100 mest spelade låtarna i podden

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 15:34
Ursprungligen av kainen:

Fast då missar man ju halva poängen.... om man har samma sak i iTunes och i iPoden så kollar den att man alltid har "rätt" filer på iPoden och sen så missar man ju statistiken om man inte gör detta... skulle du tex bli tvungen att formatera om din iPod så är alla dina "playcounts" borta. Jag använder detta tex i en smart playlist där jag har de 100 mest spelade låtarna i podden

Nu har du ju en 60 gigare så problemet ligger kanske en bit bort men hemma har vi två 30 gigare och ca 50-60 gig musik så jag kan hursomhelst inte ha samma i iPoden och i iTunes, förr eller senare så kommer de flesta att ha ett större arkiv än vad som ryms i iPoden. Jag har synkat automatiskt fram tills nu när jag fick 30 gig musik till på ett bräde och var tvungen att gå över till manuell.

Jag har mer än 4gb musik jag med, så jag kan helt enkelt inte synka automatiskt

1
Bevaka tråden