Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Resa till USA

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då var det dags. Min far åker iväg till USA, och eftersom dollarn står i 6.67 så är det kanske läge för att köpa med sig lite saker hem. Vad tycker ni att jag borde satsa på? Har en iPod 20gb 3g precis nybytt batteri (får den snart), med en tillhörande iTrip.

Låt fantasin flöda! Jag vill gärna ha idéer!

Kanske något fodral och några lurar

En digital hubb till din iPod, en iBook eller kanske en iMac således.

Ursprungligen av Kristjan:

En digital hubb till din iPod, en iBook eller kanske en iMac således.

Hur fungerar en digital hubb till ipoden?
Vad menar du med digital hubb? förklara mer, låter ju spännande...!

En iMac har inte välrdsgaranti

"Digital hubb" är ett Apple-uttryck. Poängen är att Macen ska vara den digitala hubben som man kopplar sin iPod, sin digitalkamera, sin videokamera o s v till. iTunes, iPhoto, iCal etc, etc är programvaran som integrerar allt.
Och adamsen87 har helt rätt, att köpa Mac i USA kanske inte är en så bra idé, med tanke på att dom använder anorlunda el-standarder och det där med garantin är ju också lite jobbigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-06 19:08

Kan bara säga en sak: iPod sockorna!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-08 13:23
Ursprungligen av Kristjan:

Och adamsen87 har helt rätt, att köpa Mac i USA kanske inte är en så bra idé, med tanke på att dom använder anorlunda el-standarder och det där med garantin är ju också lite jobbigt.

el-standarden är inga problem, laddaren funkar överallt på jorden bara man har rätt "kontakt" o sen sån kostar 15kr på clas ohlsson Däremot gäller inte garantin, jobbigt att behöva åka till USA för att laga den...

  • Medlem
  • 2005-01-11 18:58
Ursprungligen av kainen:

el-standarden är inga problem, laddaren funkar överallt på jorden bara man har rätt "kontakt" o sen sån kostar 15kr på clas ohlsson Däremot gäller inte garantin, jobbigt att behöva åka till USA för att laga den...

Apple har väl världsgaranti på sina mp3spelare?

Ursprungligen av Zin:

Apple har väl världsgaranti på sina mp3spelare?

Japp, världsgaranti på alla mp3 spelare, om du registrerar dem hos Apple.

JAg tror att jag får en iPod 20Gb, Strumpor:D och iTrip i julklapp:D:D:D:D

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-07 02:21
Ursprungligen av adamsen87:

JAg tror att jag får en iPod 20Gb, Strumpor:D och iTrip i julklapp:D:D:D:D

det betyder alltså att du kommer ha... 2 iPod 20gb? (enligt din info till vänster)
låter lite onödigt kanske.

Jag tror (eller vet) att jag kommer att få en badrock i julklapp. Vissa har det bättre än andra.

Den gamla ska min syster få i julklapp av mig en del av dealen

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 11:34

iPod Photo 60gb coming my way!

I morse åkte min far iväg. Jag skall hålla mailkontakt. Kan det vara något att jag ber honom köpa med 2 paket sockor ? så kanske de kan säljas här till hyffsade priser...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 15:23

Hur länge är han i USA?

Han är där i 4 dagar tror jag det var... En konferens i San Antonio.

EDIT: han är hemma på söndag!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 15:25

OK, har redan en beställning på ett paket sockar och en iPod Photo, men om något skulle komma upp så hör jag av mig

Hehe, gör så. Ska maila och be honom köpa lite saker någon gång här i veckan.

  • Medlem
  • 2004-12-07 23:04

HUr mycket kostar Ipoden över disk på Apple Store? Är det samma pris som på hemsidan?

Ursprungligen av Mag00:

HUr mycket kostar Ipoden över disk på Apple Store? Är det samma pris som på hemsidan?

Kopte mitt i texas for 299 dollar + typ 20dollar tax tror ja en 20gb.. blev ungefar 2300kr.
Fint pris med tanke pa 3100kr i applestore i sverige btw, sa borjar butikerna har i usa aterhamta sig, och fa in fler mini och 20gbar

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-08 13:22
Ursprungligen av Mag00:

HUr mycket kostar Ipoden över disk på Apple Store? Är det samma pris som på hemsidan?

samma pris som på hemsidan + skatt... tex i new york ligger skatten på 8,5% har jag för mig.

Karlzone kan inte jag få köpa 3-4 stycken strumpor av dig? jag lovar jag e seriös.
pm:a mig!

Ursprungligen av dempan:

Karlzone kan inte jag få köpa 3-4 stycken strumpor av dig? jag lovar jag e seriös.
pm:a mig!

Du har PM!

  • Medlem
  • 2004-12-08 09:33

jag ska till new york i 16 dagar den 21:a!!!! nån som önskar sig nåt?

Har jag något på beställningslistan? Imorgon skickas det ett mail!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 11:15

hej kan nån av er två som ska till usa köpa mig en blå ipod mini med en bältesklämma snälla snälla jag betalar gärna i förtid om ni vill bara jag får en för jag frågade en kompis till mig i new york om han kunde men han skulle till costa rica så det blev inget av det men karlzone skulle du kunna säga åt din far i usa att skaffa en snälla snälla nu till jul o allt min hotmail är magazine_muller@hotmail.com

Min beställning är redan ivägskickad. Han köper 2paket strumpor OM HAN HITTAR / HINNER !

Allt från mig i denna tråd!

/karlzone

jag köpte min ipod mini i usa 1500kr !! =P

Bevaka tråden