Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac till PC...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod-mini (macformaterad) dyker inte upp i min väns XP-dator. Efter några "hängningar" har de nu i alla fall börjat ladda via firewire, men den dyker alltså inte upp någonstans. Inte som hårddisk eller i iTunes. Det går inte heller att uppdatera via iPod Updater.

PC kan inte läsa macformaterade diskar! Sök på forumet så hittar du mer info

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

PC kan inte läsa macformaterade diskar! Sök på forumet så hittar du mer info

Jo, men senast jag gjorde samma sak dök den i alla fall upp och jag blev tillfrågad om jag ville formatera om. Nu händer ingenting.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-11 11:15
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

PC kan inte läsa macformaterade diskar! Sök på forumet så hittar du mer info

Finns programvara som fixar detta

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-11 12:31
Ursprungligen av kavorka:

Min iPod-mini (macformaterad) dyker inte upp i min väns XP-dator. Efter några "hängningar" har de nu i alla fall börjat ladda via firewire, men den dyker alltså inte upp någonstans. Inte som hårddisk eller i iTunes. Det går inte heller att uppdatera via iPod Updater.

du måste installera skivan du fick med till ipoden men om du inte vill att windows skall omformatera den så man kan ha den på både mac och på pc så finns det ett program som heter Xplay.
Gå in på www.mediafour.com/products/xplay/ eller [url]http://download.mediafour.com/ tror jag men det är bara en trial så den sltar fungera efter 15 dagar, med programet slipper du att omformatera ipoden.

Ursprungligen av Isac:

du måste installera skivan du fick med till ipoden men om du inte vill att windows skall omformatera den så man kan ha den på både mac och på pc så finns det ett program som heter Xplay.
Gå in på www.mediafour.com/products/xplay/ eller [url]http://download.mediafour.com/ tror jag men det är bara en trial så den sltar fungera efter 15 dagar, med programet slipper du att omformatera ipoden.

Vänta, menar du att om man omformaterar den till PC så funkar den på mac fortfarande? För min del så spelar det ingen roll om man kommer åt musikfilerna, det räcker om man kan komma åt ipoden som en hårddisk.

OK. Lyssna på den här härvan...

Nu dyker minin inte upp på min Mac heller. Via firewire laddas batteriet från datorn, men podden syns varken i iTunes eller på skrivbordet. Med USB får jag bara batterisymbolen med utropstecken i displayen.

Och... om podden ligger mer än 24 timmar utan att användas bootar den om (eller vad man ska kalla det) automatiskt när man slår på den och allt hamnar på grundinställningarna.

Är det någon som kan hjälpa till? Är apples reklamationssida sista utvägen?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 16:41
Ursprungligen av kavorka:

Är det någon som kan hjälpa till? Är apples reklamationssida sista utvägen?

återställ den bara, formatera på en pc så att du kan köra på både pc och mac, och lägg sen över allt igen.

Ursprungligen av erik:

återställ den bara, formatera på en pc så att du kan köra på både pc och mac, och lägg sen över allt igen.

Hur formatera när den inte får kontakt med datorn? Missar jag något?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-24 07:37
Ursprungligen av Kharlos:

Vänta, menar du att om man omformaterar den till PC så funkar den på mac fortfarande? För min del så spelar det ingen roll om man kommer åt musikfilerna, det räcker om man kan komma åt ipoden som en hårddisk.

Jepp en PC formaterad iPod fungerar på mac... och för att få en mac formaterad iPod att fungera på PC så behöver du extra programvara... som kostar pengar... så PC formatera den istället så fungerar det klockrent

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 21:49

funkar inte telepatisk kontakt så är det väl support/reklamation

Ursprungligen av erik:

funkar inte telepatisk kontakt så är det väl support/reklamation

OK, då får jag reklamera. (Ingen telepatisk kontakt här alltså...)

1
Bevaka tråden