Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 4.7.1 - problem!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tankade gladeligen hem den senaste versionen av iTunes (4.7.1) men det visade sig att denna inte ville låta sig installeras på min dator (Windows XP). Dett beror troligen på något specifikt för just mitt system, men jag vill bara utfärda en liten varning då det dessutom var lite klurigt att hitta en gammal version av iTunes.

Så nu kör jag den näst senaste igen. Om någon vågar testa och lyckas installera 4.7.1, skriv gärna här!

Lycka till!

Jag har också problem med det! kommer upp ngt felmedelande när jag håller på att installera det, nåt om inte tillräckligt med utrymme men det stämmer inte... jaja får ominstallera den gamla

Jag fick också ett felmeddelande men det stod att den klagade att jag hade förlite diskutrymme finns ett par gig ledigt så det är inte det.

För mig funkade det utmärkt. Och som en fotnot kan jag nämna att Apple äntligen har löst m4b-buggen. Kodar man om sina ljudböcker i 4.7.1 funkar det perfa.

Får samma fel som beskrivits ovan, mycket märkligt!

  • Medlem
  • 2005-01-13 09:44

USA-tankning

När jag tankad ner från USA-sajten funkade det fint - samma problem med svenska nedtankningen annars...

Hmm...det har varit lite för mycket buggar i windows versionerna på sistonde

Går det att göra om cdskivor till mp3 direkt i iTunes??

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-13 13:27
Ursprungligen av VanDahl:

Går det att göra om cdskivor till mp3 direkt i iTunes??

Ja.

Fyller på med mer text eftersom mitt korta raka svar ogillades: "Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 boksväver för att meddelandet skall bli godkänt."

Intressant! Ska bara leta upp hur man gör detta också... Ska bli fint med lite talböcker i iPoden
dvs. Populärmusik från Vittula... totalt äg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 15:13

iTunes 4.7.1 funkar perfekt i Mac,

Ursprungligen av unoscop:

Tankade gladeligen hem den senaste versionen av iTunes (4.7.1) men det visade sig att denna inte ville låta sig installeras på min dator (Windows XP). Dett beror troligen på något specifikt för just mitt system, men jag vill bara utfärda en liten varning då det dessutom var lite klurigt att hitta en gammal version av iTunes.

Så nu kör jag den näst senaste igen. Om någon vågar testa och lyckas installera 4.7.1, skriv gärna här!

Lycka till!

Var samma problem för mig först! Har oxå win XP! Men när jag provade efter kanske 5-6 ggr så fungerade det! Jag trodde att det hade med brandväggen att göra och stängde av den medan jag laddade ner det programmet! Då fungerade det! När jag hade brandväggen på så gick det inte! prova! /Malin

Ursprungligen av malinhanning:

Var samma problem för mig först! Har oxå win XP! Men när jag provade efter kanske 5-6 ggr så fungerade det! Jag trodde att det hade med brandväggen att göra och stängde av den medan jag laddade ner det programmet! Då fungerade det! När jag hade brandväggen på så gick det inte! prova! /Malin

blir svårt att stänga av brandväggen då denna är en fristående linux-server
isåfall blir jag utan internet hehe

samma fel hos mig!

apple.com fungerade dock...

Ursprungligen av kaiko555:

samma fel hos mig!

apple.com fungerade dock...

vad är nytt i 4.7.1 ? jag hittar inte info på apples hemsida

  • Medlem
  • 2005-01-14 18:28

iTunes 4.7.1 includes support for iPod shuffle and other performance improvements.

  • Medlem
  • 2005-01-14 18:38

är det bara jag som har fått problem med min iPod photo efter iTunes uppdateringen 4.7.1? Alla skivomslagsbilderna syns inte längre. Dom finns i iTunes både i datorn och i iPoden men när jag sedan kopplar ur den så syns dom inte i displayen.

Ursprungligen av eias:

är det bara jag som har fått problem med min iPod photo efter iTunes uppdateringen 4.7.1? Alla skivomslagsbilderna syns inte längre. Dom finns i iTunes både i datorn och i iPoden men när jag sedan kopplar ur den så syns dom inte i displayen.

Provat detta? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300726

Samma problem för mig. Kan bara rekommendera alla att inte uppgradera till 4.7.1 om du använder XP.

Ursprungligen av hassett:

Samma problem för mig. Kan bara rekommendera alla att inte uppgradera till 4.7.1 om du använder XP.

det fungerar om du laddar ner den engelska versionen.

Ursprungligen av Orfeous:

det fungerar om du laddar ner den engelska versionen.

Fungerar för mig, men gå bara in på diskussionsforumet för Itunes på apple.com så hittar du denna samt en rad andra anledningar att inte uppgradera.

Itunes 4.7.1 ajajaj!!

Tjena alla ipod ägare haha 1:A inlägget!! har haft min ipod 40gb i snart två månader å älskar den stort..

Ett problem bara när jag skulle uppgradera mitt itunes till 4.7.1 å hade ipoden inkopplad till datan, så när installationen var klar så såg jag ganska fort att alla mina nästan 2000 låtar va BORTA på ipoden!! HJÄLP!! Fan alla timmar som man har suttit i förgäves.. min fråga är om de är helt raderade eller om man kan "hitta" dem igen.. annars innan funkade allt perfekt?? snälla hjälp mig.. självklart har man xp som man inte ska ha till 4.7.1!! typiskt....

Jag kör XP och det funkar fint för mig, var inga problem vid installtionen. Har iofs inte fått min iPod än, så jag vet inte hur det funkar att lägga över musik än.. Men den som lever får se...

Ursprungligen av TottenHam:

Tjena alla ipod ägare haha 1:A inlägget!! har haft min ipod 40gb i snart två månader å älskar den stort..

Ett problem bara när jag skulle uppgradera mitt itunes till 4.7.1 å hade ipoden inkopplad till datan, så när installationen var klar så såg jag ganska fort att alla mina nästan 2000 låtar va BORTA på ipoden!! HJÄLP!! Fan alla timmar som man har suttit i förgäves.. min fråga är om de är helt raderade eller om man kan "hitta" dem igen.. annars innan funkade allt perfekt?? snälla hjälp mig.. självklart har man xp som man inte ska ha till 4.7.1!! typiskt....

Du har väl musiken kvar på datorn? Bara att överföra dem på nytt.

  • Medlem
  • 2005-02-27 09:04
Ursprungligen av unoscop:

Tankade gladeligen hem den senaste versionen av iTunes (4.7.1) men det visade sig att denna inte ville låta sig installeras på min dator (Windows XP). Dett beror troligen på något specifikt för just mitt system, men jag vill bara utfärda en liten varning då det dessutom var lite klurigt att hitta en gammal version av iTunes.

Så nu kör jag den näst senaste igen. Om någon vågar testa och lyckas installera 4.7.1, skriv gärna här!

Lycka till!

Jag har också lite problem med mitt iTunes den säger:

"Programvaran för iPod är inte rätt installerad"

Får väl testa den amerikanska versionen

1
Bevaka tråden