Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av batteri eller hela iPod:en???!!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-11 12:53

Hej!

Till min stora förvåning står det så här på apples hemsida, gällande iPod:ar som är äldre än ett år, dvs garantin har gått ut:

----------------------------------------------------------------------------------------------
iPod Out-of-warranty Battery Replacement Program
Frequently Asked Questions


What is the iPod Battery Replacement Program?
If your iPod requires service only because the battery’s ability to hold an electrical charge has diminished, Apple will replace your iPod for a service fee of $99, plus $6.95 shipping.

Will the data on my iPod be preserved?
No, your songs and files will not be transferred to your replacement iPod. Please backup important files, and remove all data from your iPod before sending it to Apple.

Will my iPod personalization be preserved?
If your original iPod was personalized by Apple, your replacement iPod will be automatically personalized with same text. If your original iPod was custom laser engraved by another company, your replacement iPod will not be personalized.

Alltså som jag tolkar det får man en ny iPod!!??? Detta kan väl inte vara möjligt. Men de skriver ju t.ex att den nya "replacement iPod" kan graveras in med samma gravyr man hade på den man skickade in.

Visst är det bara jag som missuppfattat det hela pga önsketänkande. Eller??????

/babuu

  • Medlem
  • 2005-01-11 15:20

Verkar skumt... Kanske byter dom hela bakdelen av byggnads-skäl... nån annan som vet/provat?

Man får en helt ny pod.

  • Medlem
  • 2005-01-13 09:21
Ursprungligen av linusD:

Man får en helt ny pod.

LinusD, menar du SPRILLANS, eller ny som i INTE samma du hade?
Känner du någon som utnyttjat detta?

/babuu

  • Medlem
  • 2005-01-12 11:56

Så om jag lämnar in min G3:a så får jag ...... VAD!??!?!

En likvärdig modell..

Antagligen en G4, apple lär väl inte ha några G3 kvar.. Ring och fråga vetja, skulle vara kul att veta om du får 5gb extra

1
Bevaka tråden