Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in från radio SR tex

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har ide om hur man "spelar" in från SR te x . De radiostationer som finns i radio
är inte svenska. Hur lägger man till nya?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 17:42

finns väl inga radiomottagare till iPod, utan bara lillsändaren iTrip, eller har jag fel nu?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 18:58
Ursprungligen av erik:

finns väl inga radiomottagare till iPod, utan bara lillsändaren iTrip, eller har jag fel nu?

jag tror inte han syftar på det.

Men det är på g med sändare. Kolla igenom nyheter som Artikelroboten postat så hittar du det.

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 20:11
Ursprungligen av Archduk3:

jag tror inte han syftar på det.

Men det är på g med sändare. Kolla igenom nyheter som Artikelroboten postat så hittar du det.

//C

men... nu pratar ju du sändare, som redan finns.
var väl mottagare som först menades?

han menar inte de radiostationer som finns i itunes då?
de va så jag fattade det... hehe
alltså webbradio

Nja det går väl, det är ju bara att ta ett program som kan spela in ut ljudet. koda om till aac med iTunes

Spela in från radio

Ok, jag kanske uttryckte mig luddigt men det jag menar är följande: Sitter i Berlin och vill spela in från webb-radio strömmande. Eller ta hem för att senare lyssna på Ipoden.
I Itunes finns ju möjligheten att ta hem förinställd radio från webben men jag vill lyssna på SR. Hoppas någon förstår vad jag menar nu.
På Itunes språk hur lägger jag till ny källa under rubriken radio??

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-14 10:41

SR använder väl Real Audio till sin strömmade webradio vilket inte är kompatibelt med något. Men du kan ju alltid hämta ett program som Wiretap (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25421) (om du sitter på en mac) som kan spela in allt ljud som ljuder på din dator.

/p

1
Bevaka tråden