Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet - är det sant?!!??!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste detta i [FAQ]:en här ovan:

"Q: Min iPods batteri är dåligt, det räcker knappt ett par timmar mot tidigare 10 timmar.
A: iPodens litiumpolymerbatteri beräknas kunna laddas och laddas ur ca 300 gånger under dess livstid. Dock händer det, under vissa förhållanden, att batteriet laddas ur snabbare och behöver bytas ut. Har du garanti kvar görs detta kostnadsfritt av Apple. Annars kostar det ca 3400 kr exklusive moms och frakt. Räkna med ca 2 veckor innan du har din iPod tillbaka."

Stämmer detta?!?
Har jag fattat rätt?!?

När batteriet tagit slut får man hosta upp med dessa pengar?!

Det låter ju helt otroligt. Är det någon som har varit med om detta?!? Hur länge ska man räkna med att batteriet håller?
Är det bästa att ladda upp det så sällan som möjligt? Alltså, har det längre hållbarhetstid om man låter det ladda ur ganska långt innan man trycker i laddaren, och inte sätter i laddaren varje natt...

Peace.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 04:01

Kolla när FAQ:n är skriven.

Nej det stämmer inte.

Har inte direkt fakta men ta det "chill".

Max 2 lax tror ja. tusen har jag hört.

600 om du gör det själv

Sedan gör det ingen skillnad ur många gånger du laddar det. Det laddas i stadium på ett vis så det beräknar på hur mycket du laddar som helhet

//C

Ok, det låter bra...
2.000:- skulle ju va långt för mycket iaf. 1000:- med nästan.

Men är det nån som vet om det är hyfsat lätt att göra det själv?

Tack för hjälpen hur som helst!

Peace.

Ursprungligen av Archduk3:

Kolla när FAQ:n är skriven.

Nej det stämmer inte.

Har inte direkt fakta men ta det "chill".

Max 2 lax tror ja. tusen har jag hört.

600 om du gör det själv

Sedan gör det ingen skillnad ur många gånger du laddar det. Det laddas i stadium på ett vis så det beräknar på hur mycket du laddar som helhet

//C

Jag håller på och ska göra om FAQ:en

  • Medlem
  • 2005-01-12 12:44

vart får man tag på batterier för att göra det själv då?

http://www.ipodbattery.com/ipod2k4install.htm

hmm de verkar ju inte så svårt att byta den själv faktiskt!
och dom batteriet bara kostar 29$ så blir ju slut summan små potatis!

Jag har öppnat min 3G och kopplat bort batteriet, det var svårt, man får ta i riktigt ordentligt. SÅ det är inget jag skulle rekommendera den ovane att göra.

Jag rekommenderade inte mig själv att göra det men jag blev tvungen

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Jag har öppnat min 3G och kopplat bort batteriet, det var svårt, man får ta i riktigt ordentligt. SÅ det är inget jag skulle rekommendera den ovane att göra.

Jag rekommenderade inte mig själv att göra det men jag blev tvungen

hmm de är så illa alltså?!
men kan de inte vara värt de om man kan tjäna upp till ett par tusen på de?

de är de som är frågan..

Det verkar vara ganska simpelt på minin iallafall.. Beror ju på vilken iPod man har $29 dollar + frakt är inte mycket, plus att jag har räknat ut att priserna antagligen kommer sjunka ganska rejält när det blir mer konkurrens mellan batteri-försäljare.. Bör ju vara ganska många som behöver byta ungefär samtidigt som mig. (Fick min mini ganska nyligen)

är det samma sak med ipoden som med andra batteridrivna grejjer att man ska alltid ladda ur den helt innan nästa laddning för att undvika att "cellerna" inne i batteriet ska gå sönder?

piiice

1
Bevaka tråden