Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

90 dagars garantin!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hello

vad händer efter att 90 dagars garantin har gått ut? Måste man köpa nya saker om någonting går sönder på den?
sen en grej till, har hört av mina polare att om man inom 90 dagar skickar in ipoden och reklamerar den pga. "mycket repor" "fläckar" eller andra konstiga anledningar så får man en sprillans ny?
stämmer det?

mücke tack

Ursprungligen av moetrix:

hello

vad händer efter att 90 dagars garantin har gått ut? Måste man köpa nya saker om någonting går sönder på den?
sen en grej till, har hört av mina polare att om man inom 90 dagar skickar in ipoden och reklamerar den pga. "mycket repor" "fläckar" eller andra konstiga anledningar så får man en sprillans ny?
stämmer det?

mücke tack

Jag har aldrig hört något om en 90 dagars garanti? Garantin ska vara i 1 år!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-14 13:02
Ursprungligen av moetrix:

hello

vad händer efter att 90 dagars garantin har gått ut? Måste man köpa nya saker om någonting går sönder på den?
sen en grej till, har hört av mina polare att om man inom 90 dagar skickar in ipoden och reklamerar den pga. "mycket repor" "fläckar" eller andra konstiga anledningar så får man en sprillans ny?
stämmer det?

mücke tack

Garanti mot fabrikationsfel är alltid minst 1år enligt konsumentköplagen och den går inte att avtala bort.

Repor o dyl hamnar INTE under garanti då det är förslitningsskador... så om din iPod inte är trasig så kan du inte få en ny för att den är repig.

Edit: tillägger att jag tror att den där 90-dagars garantin gäller i USA och inte i sverige.

Du har 90 dagars telefon support, det är allt jag vet i Apple väg som har med 90 att göra.

Ursprungligen av minipod:

Du har 90 dagars telefon support, det är allt jag vet i Apple väg som har med 90 att göra.

jag köpte min ipod för någon vecka sen å som vanligt när man ska köpa nått
så är de något som är knas! så jag ringde... och då sa dom att man bara fick ringa
en gång gratis under dom här 90 dagarna sen kostar ett enda samtal runt 400 kr!¨

tycker de verkar jävligt sniket..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-16 18:40

Blue Eyes: Det lät helt sjukt. Eller vad gäller datorer gäller det 90 dagars fri support från inköp/registrering, och givetvis ett års garanti i Sverige.

Blue_Eyes har helt rätt.

Texten är kopierad direkt från Apples hemsida:
Läs:

Alternativ för teknisk assistans
Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan

Så är det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-16 19:20

eh?
Alltså får man ringa gratis under 90 dagar, precis som jag skrev. Blue Eyes vänner hade sagt att man bara fick ringa en gång gratis.

Ursprungligen av JonesH:

eh?
Alltså får man ringa gratis under 90 dagar, precis som jag skrev. Blue Eyes vänner hade sagt att man bara fick ringa en gång gratis.

de var supporten som sa de till mig!

1
Bevaka tråden