Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stereo till ipod

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En fråg har jag.

Går det att spela över musik från stereon till ipod?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 22:01
Ursprungligen av eddan61:

En fråg har jag.

Går det att spela över musik från stereon till ipod?

nej, finns ingen line-in på iPoden. du får ha nog datorn som mellansteg. spela in till den, komprimera(/eller skita i det) och lägga över.

Ursprungligen av erik:

nej, finns ingen line-in på iPoden. du får ha nog datorn som mellansteg. spela in till den, komprimera(/eller skita i det) och lägga över.

Hur spelar man in från steron till datoren?

line ut -> line in sen är det bara tt hitta ett program som kan ta in ljudet (som wav) sen komprimera (med itunes) till aac

Liten men kärnfull guide

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

line ut -> line in sen är det bara tt hitta ett program som kan ta in ljudet (som wav) sen komprimera (med itunes) till aac

Liten men kärnfull guide

tackar, men gaiden funkar inte

vad ska man ha för kabel?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 23:33

du kör då en vanlig stereoplugg, 3.5 eller vad de heter, till dubbel-plugg (tror de heter nåt i stil med RCA eller dylikt) och kör ut signalen från stereon till datorns line in.
sen rekommenderas soundforge som program, om du sitter på en windowsburk. mycket enkelt program.
för komprimering - LAME, eller iTunes. iTunes främst kanske, eftersom du kan komprimera i AAC då.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 01:40

Är det lika enkelt om man har Vinylplattor som ska in?

funderar på att dra in några hetingar

Och sedan. Vilket inspelningsprogram ska man ha? jag menar Ljudinspelaren klarar bara 60 sekunder

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-15 00:53
Ursprungligen av Archduk3:

Är det lika enkelt om man har Vinylplattor som ska in?

ja. det är lika omständigt.

Ursprungligen av Archduk3:

Och sedan. Vilket inspelningsprogram ska man ha? jag menar Ljudinspelaren klarar bara 60 sekunder

dög inte tipset jag gav där uppe?

kopplar in min på hemmabion....

1
Bevaka tråden