Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formattera iPod?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-05 15:47

Har precis fått min iPod (4G & 20gig) och jag ska installera allting. Eftersom jag installerade den på en dator som kör Windows XP så började den formattera under installationen.

"Din iPod behöver formatteras. Fortsätt genom att klicka på "Formattera"."

Så jag klickade på "Formattera".

Sen så startar den att formattera (tror jag) och så står det:

"Väntar på iPod..."

På iPodens skärm står det "Do not disconnect.".

Nu har den hållt på och formatterat i ungefär 25 minuter. Ska det verkligen ta så här lång tid?

Nä formatering av en tom disk tar inge tid alls, avbryt och testa igen, fungerar det inte misstänker jag att det är fel på din iPod och jag tycker att du ska ringa apple. Nummret till dem hittar du om du söker på forumet.

En sak till, välkommen hit!

Mvh Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Nä formatering av en tom disk tar inge tid alls, avbryt och testa igen, fungerar det inte misstänker jag att det är fel på din iPod och jag tycker att du ska ringa apple. Nummret till dem hittar du om du söker på forumet.

En sak till, välkommen hit!

Mvh Olof

Kan ta ett bra tag om man kör med USB 1.0.... tog säkerligen en kvart för mig!

Ursprungligen av phen:

Har precis fått min iPod (4G & 20gig) och jag ska installera allting. Eftersom jag installerade den på en dator som kör Windows XP så började den formattera under installationen.

"Din iPod behöver formatteras. Fortsätt genom att klicka på "Formattera"."

Så jag klickade på "Formattera".

Sen så startar den att formattera (tror jag) och så står det:

"Väntar på iPod..."

På iPodens skärm står det "Do not disconnect.".

Nu har den hållt på och formatterat i ungefär 25 minuter. Ska det verkligen ta så här lång tid?

Hade samma strul med min 4G, 20.... dra ur sladdfan och starta om datorn, försök på nytt nu. ( om du kör med USB 1.0 kan formateringen och eller uppdateringen gå slött )

Funkar det inte nu så är mitt tips att ändra i Windows XPs funktion hur man hanterar urkoppling av externa diskar, ( denna meny finns under enhetshanteraren -> disk drives -> Apple blablabla -> klicka på properties och sedan under fliken policies,) där finns två lägen:
1. Optimize for quick removal (standard)
2. optimize for performance

Om man kör med quick removal brukar windows göra som den vill med ipoden, typ koppla ur den automatiskt om man inte använder den på ett tag, men kör man med läge 2 kopplar windows aldrig ur den, utan det får man göra manuellt ist. ( högerklicka på ipoden i hårddiskläge och kicla på "eject" )

Kör nu om samma procedur med att köra ipodupdate, ska nu fungera galant ( gjorde det för mig iaf )

• Medlem
  • 2005-01-13 17:07

Nu har det hänt samma sak för mig
40minuter och den fortsätter bara säga: Koppla inte från.
om jag drar ur kabeln, vad händer då?

jag skulle köpt ett usb2 kort ändå... ångrar mig som fan nu

Ursprungligen av LMX:

Nu har det hänt samma sak för mig
40minuter och den fortsätter bara säga: Koppla inte från.
om jag drar ur kabeln, vad händer då?

jag skulle köpt ett usb2 kort ändå... ångrar mig som fan nu

Jag har varken USB2.0 eller FireWire, med det funkade alldeles utmärkt för mig ändå. Jag tror det är något fel på din...

• Medlem
  • 2005-01-14 19:42

Fick samma problem!
Drog ur sladden och startade om!!!
Sen fungerade allt bra igen...

• Medlem
  • 2005-01-15 02:21

jag drog ur sladden avinstalerade allt, startade om datorn installerade det igen utan att ansluta till ipoden under installationen och sen resetade jag den genom ipod-updater. då funkade allt fint

1
Bevaka tråden