Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet laddar ur sig själv?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja tja, jag laddade min iPod fullt härom dagen, och har inte användt den sedan det. Men nu när jag ikväll skulle sätta på den så gick den inte igång. Batteriet var HELT j*vla urladdat. Vad fan är det här? Ska det vara så? Sedan så är min ipod mindre än två månader gamal och batteritiden har försämrats RADIKALT sedan jag började att använda den. Batteriet räcker mindre än nio timmar.

Vad skulle ni ha gjort för att åtgärda detta problem?

Väldigt,väldigt tacksam för svar!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 01:27
Ursprungligen av addehd:

Tja tja, jag laddade min iPod fullt härom dagen, och har inte användt den sedan det. Men nu när jag ikväll skulle sätta på den så gick den inte igång. Batteriet var HELT j*vla urladdat. Vad fan är det här? Ska det vara så? Sedan så är min ipod mindre än två månader gamal och batteritiden har försämrats RADIKALT sedan jag började att använda den. Batteriet räcker mindre än nio timmar.

Vad skulle ni ha gjort för att åtgärda detta problem?

Väldigt,väldigt tacksam för svar!

så är det.
dock får du bättre batteritid efter några laddcykler.

Sakta nu.

Hur laddade Du? Med laddaren eller med datorn?

Satt den kvar i respektive laddon, eller låg "den och drällde"?

Generellt gäller att laddning via dator "gymnastiserar" batteriet, dvs ladder det samtidigt som det dras ur. Konsekvensen är att om datorn går i vila så slutar iPod laddas, MEN försätter att tappas på kräm. Bästa sättet att ladda iPod är att göra det med den medföljande laddaren och bara vara ansluten till datorn när musiken skall uppdateras. iPoden kan sedan sitta ansluten till laddaren för att alltid vara klar att använda.

Ursprungligen av leonardo:

Sakta nu.

Hur laddade Du? Med laddaren eller med datorn?

Satt den kvar i respektive laddon, eller låg "den och drällde"?

Generellt gäller att laddning via dator "gymnastiserar" batteriet, dvs ladder det samtidigt som det dras ur. Konsekvensen är att om datorn går i vila så slutar iPod laddas, MEN försätter att tappas på kräm. Bästa sättet att ladda iPod är att göra det med den medföljande laddaren och bara vara ansluten till datorn när musiken skall uppdateras. iPoden kan sedan sitta ansluten till laddaren för att alltid vara klar att använda.

Jag laddar (ofatast) med att den får sitta i datorn. Och som jag förstått av vad du skrev så ska man INTE göra det, så jag tänker inte göra det mera.

Och svar på din andra fråga, ja, "den låg och drällde" hade inte varit hemma och kunnat använda den.

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden