Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över bilder till ipod-photo!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 17:37

Vilken är den bästa mjukvaran för att lägga över bilder till ipoden? Kör winXP!

• Medlem
  • 2004-12-27 17:49

Det är väll iTunes eller, finns det fler?

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 18:18

Rätt smidigt med iTunes att bara synca med en folder imho.

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 20:11

Eh? Synca med en folder,?? Bara att "adda" en folder som man gör med vilket mp3-album som helst alltså??

Har testat nu, fattar inte vad ni menar med att synca med iTunes, finns ju inget tecken på nåt stöd för bilder i iTunes, förutom artwork då! FÖRKLARA!

Mig veterligen funkar det bara att föra över bilder med iPhoto.

Om du har anslutit din iPod photo går du in i Inställningar->iPod. Sen klickar du på filken Foto och väljer mapp att synka eller Adobe Photoshop Album eller Photoshop Elements om du har det. Observera att dessa menyer bara finns om du har en iPod photo ansluten.

http://www.apple.com/ipodphoto/autosyncphotos.html

och man måste ha lite nyare itunes... funktionen kom i iTunes 4.7.
men har man en photo så lär man juh ha rätt itunes iofs... men ändå värt o nämna

• Oregistrerad
  • 2004-12-29 19:46

Ahaa! Då förstår jag!.. Skall testa med 4.7 då!

• Medlem
  • 2005-01-17 12:07

Som nybliven ägare av en iPod photo 40 GB, har jag en fråga som borde passa i denna tråd. Jag kör Windows XP Pro och lyckas föra över bilder till min iPod med hjälp av iTunes. Vad jag undrar är om det krävs någon speciell programvara för att inte bara bilderna, utan även de mappar de ligger i (inlusive namnen på mapparna) skall följa med? Jag har i och för sig inte testat så mycket, men vid ett första försök hamnade alla bilder i ipodens fotogalleri utan sin tillhörande mapp.

/Galex

• Oregistrerad
  • 2005-01-20 22:24

Den mapp du väljer som din bild-sync-mapp i itunes, förslagsvis "mina bilder" motsvarar huvudbiblioteket på ipoden. Så kategoriserar du dina bilder med mappar i "mina bilder" så sker oxå detta i ipoden,.. så är det för mig iaf!

1
Bevaka tråden