Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laglig musik i podden!

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-10-22 13:46

Det bästa med mp3 är att man upptäcker så mycket ny musik. Anledningen till att jag inte köper just nu är att jag är arbetslös, lite svårt att lägga pengar på annat än mat och räkningar nu. Sluta gnäll på folk som laddar ner i fall ni inte vet vad de befinner sig i för situation.

hälften/hälften tog jag, men jag har nog lite mer olaglig musik faktiskt.

  • Medlem
  • 2004-11-26 18:47

klart man har "laglig" musik på poden...;)...hehehe

alal, det är inte ämnet vi diskuterar här...

Precis som guitarfreak säger, DC och andra liknande tekniker får ej diskuteras på forumet, jag är medveten om att denna tråd lite uppmanar till det viket är en miss av mig. Alltså inlägg om DC osv. tas bort obönhörligen

Mvh Olof Wahlberg

Om man laddar ner en skiva som man redan har för att det går fortare och man inte orkar rippa är den olaglig då?

En hel del av den musiken jag lyssnar på går inte att få tag på i sverige eller nån annanstans för den delen, hur ska man göra då?

Duff, som sagt var ta det försiktigt med diskussionerna om hur man laddar ber osv. det är alltså inte tillåtet här. Skivor går att beställa över nätet, det är inga större problem faktiskt. Gå in hos din lokala skivhandlare de brukar kunna ta hem det mesta.

På din fråga om det är olagligt att ladda ner en skiva som man har och inte orkar rippa så vet jag inte riktigt faktiskt, jag vill ha all min musik i aac och jag älskar detssutom att köpa skivor därför rippar jag allt själv.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-27 16:04

vad finns det för bra program som rippar AAC förutom iTunes??

Nero ska klara av de med ngt plugin men iTunes är det bästa...jag läste ngt test på nätet och då fick iTunes högst poäng

Det är ett större problem att få tag på skivor som dom slutat pressa. Second hand skivaffärer är i princip enda lösningen men det är sällan just dom skivor man vill ha som finns.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-28 20:18

Hälften hälften.. försöker köpa så mycket jag kan och med tiden blir det mer. Men jag skulle aldrig köpa en skiva utan att ha provlyssnat, antagligen lagligt eller olagligt.

hur ska man kunna fylla 40 gb ipod med laglig musik? =D

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-17 19:14
Ursprungligen av drrignell:

hur ska man kunna fylla 40 gb ipod med laglig musik? =D

Inga problem! - Köp hyfsat med skivor under 15 års tid så har du snart en nätt liten skivsamling...

  • Medlem
  • 2005-01-17 21:38
Ursprungligen av drrignell:

hur ska man kunna fylla 40 gb ipod med laglig musik? =D

Jag har nog inga problem med det då jag har cirka 900 skivor i min samling. Trots det har jag en del nerladdade låtar på min lilla krabat.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 21:46
Ursprungligen av egar:

Jag har nog inga problem med det då jag har cirka 900 skivor i min samling. Trots det har jag en del nerladdade låtar på min lilla krabat.

Men alla har inte 900 skivor. Sedan tror jag det är mycket ovanligt.

Men när ITMS kommer till Sverige så kanske.

//C

jag har bara "olaglig" musik i min ipod. bara för jag vet inte hur man rippar vinyl..
men hade jag vetat de så hade jag troligen endå inte pallat!

musik för mig har inget med pengar å göra!
å till alla dom jävla grupper å artistet som gnäller att dom förlorar pengar för vi laddar ner
kan ju bara dra å helvete för då finns de ju verkligen inge hjärta i de dom gör!

Egar
Jag föredrar att röka gott, dricka gott o äta gott för mina pengar o skulle inte på något sätt kunna ha råd med mitt musikintresse utan internet. 70 tusen för att fylla den, hahahahaha

900 skivor á 129 kr = 116'100 :-

900 skivor 10 låtar 12 kr = 108'000 :- på typ poplife.se, i sepeformat

5874 mina mp3 á 12 kr = 70'488 :-

7 månader av all min lön

Jag känner att tråden börjar spåra ur nu så jag stänger den

Mvh Olof Wahlberg

Bevaka tråden