Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta lösning på usb 2 problem i xp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-17 16:14

Ja fick min ipod 40g4 igår och ja hade samma problem som många andra här med att kontakta ipoden via usb 2.0. Ja gick då efter mycke styr och ställ in i enhetshanteraren och checka mina usb drivers... hade ett nytt utropstecken på en ny usb enhet... ja högerklicka och valde updatera drivrutin och vipps va problemet ur världen... (Win update kan ha missat detta i automatik) läste tidigare att visa ställde om i bios satt den endast lira 1.0 men de låter lite halv träligt om man nu har stöd för usb 2.0... Ja har firewire på min hemdator och det är ju en avsevärd skillnad men nu riktar jag mig mest till de som inte har...

Hoppas detta hjälper nån där ute iaf.

/Azzpa

Hur vet man vilket USB som är 2.0 ?

  • Medlem
  • 2005-01-17 17:06

ja är ny här satt ja vet inte om du skojjsar lite? men ändå... usb 2.0 är en mycke snabbare variant av gammla usb 1.0... moderkortet måste stödja usb 2.0 för att det ska funka... alttså räcker det inte bara med ny mjukvara om man nu bara har usb 1.0 som stöd....

jo det visste jag du men jag tänkte på såhär att jag kollar i enhetshanteraren och då ser man något om USB 2.0 på moderkortet men jag frågade om det spelar någon roll i vilken USB port man ansluter då man har stöd för USB 2.0 ?

Beror alldeles på ditt moderkort och står i manualen till densammma.
Jag har t.ex. 4st USB 1.1 och 2st USB 2.0 på baksidan av burken, sen finns det även utbyggnadspins dit man kan koppla fler USB-portar.
Har du en hyffsat ny dator har du antagligen enbart 2.0 då de är bakåtkompatibla med 1.1

mm den är hyffsat ny. Satt igår ett bra tag o försökte uppdatera drivrutin till USB 2.0 vilket bara resulterade till att musen slutade fungera... testade med ett flertal olika fast jag fick det inte att fungera. Undrar om det går sen med WinXP Pro senaste genom WinUpdate?

På min ca 1,5 år gamla laptop har jag endast 4st USB 2.0 den stationära som jag nämnde tidigare är ca 3 år, det är väl ett litet riktmärke.
Det räcker med att det står "USB 2.0" eller "USB Enhanced" på en av de "USB Controller" som finns i enhetshanteraren, en av fördelarna med just USB är just att man kan ansluta fler enheter till sammma "controller".
Är du osäker så kan du ju testa med iPoden på olika portar, du lär märka skillnad i överföringshastighet (12Mbit/s vs 480Mbit/s)

hehe så sant! bör nog testa först innan jag börjar lipa... men jag vill bara vara väl förberedd innan jag får rackaren. Hoppas, hoppas på slutet av veckan annars börjar jag fan lipa snart!

1
Bevaka tråden