Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en fråga om en ipod med FAT32 filsystem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-12 07:06

det är så jag har en 40gb gen4 ipod beronde på jag har en mac hemma men har på skolan en massa win xp datorer och jag kör min ipod som hd, beronde på deta har jag filsystem FAT32, men jag har merkt sedan jag formaterade den i fat32 har tar det längre tid för att min ipod ska koma fram på skrivbordet plus på itunes nu är min fråga är deta normalt att det kan ta up till 20-30 sekunder inan den kommer fram om man ör fat32?

när jag syncar den när det går så sekt är det på en osx senaste ver och updates. men har ej prövat på en win pc en

Det är nog normalt. Om du har ett NTFS system hemma med windows XP och allt och drar i en Fat 32 burk så kommer det ta längre tid att kopiera ett visst antal gig till den disken istället. (fat 32 är antagligen slöare och detta var bara ett påhjittat scenario)

jepp FAT32 är slöare än NTFS

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-18 07:11

självklart. annars hade det väl inte funnits behov av att ersätta fat32 med ntfs?
och btw, varför bara konstatera det redan konstaterade i en tre månader gammal tråd?

vadå? kan man formatera sin ipod (4th gen) till NTFS?
e det nått o ge sig in på?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 17:11

nej, det är fat32 som gäller.
vad jag menade är att man ersatt fat32 av ntfs på windowsformaterade datorer av en anledning.
ntfs på iPod vore smidigt, men kanske inte är lika kompatibelt med mac.

inte kompatibelt överhuvudtaget trodde jag...men jag hade inte tänkt o använda min ipod på mac heller..
hur formaterar man den till NTFS då?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 18:55

trodde jag uttryckte mig tydligt om att det är fat32 man formaterar till, såvida man inte kör för mac.
alltså, man kan inte formatera till ntfs.

1
Bevaka tråden