Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

volymbegränsningen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-18 09:25

Är iMod det enda alternativet till att hacka vol. beg.? Funkar nämligen inte med min mini - får upp no-ipod-found-meddelandet...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-18 11:16
Ursprungligen av pasta:

Är iMod det enda alternativet till att hacka vol. beg.? Funkar nämligen inte med min mini - får upp no-ipod-found-meddelandet...

http://gopod.free-go.net
det enda jag kört (dock till 20gb 4g)

Hejsan
Hur gör man när man laddat hem den filen då?
Bra på musik och dlig på datorer....... :rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 19:08
Ursprungligen av Ascari:

Hejsan
Hur gör man när man laddat hem den filen då?
Bra på musik och dlig på datorer....... :rolleyes:

koppla in iPoden. installera programmet (såvida man inte kör det direkt. minns inte riktigt. exekvera filen helt enkelt.)
klicka på hänglåset i programmet (har för mig att man trycker på det)
när det står uncapped är det klart.
sorry för alla parenteser. sitter och skriver från huvudet bara. uncappade i höstas

Om jag har förstått det rätt så kan man installera volymbegränsningen igen om man skulle ångra sig? Eller?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 19:56

är bara att köra programmet igen, och trycka på samma knapp, så blir den capped.
varför man nu skulle vilja göra det har jag ingen aning om

Ursprungligen av erik:

är bara att köra programmet igen, och trycka på samma knapp, så blir den capped.
varför man nu skulle vilja göra det har jag ingen aning om

Tack, tack.

Inte vet jag, om man typ, tycker att det är för högt?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 22:16
Ursprungligen av kentarell:

Tack, tack.

Inte vet jag, om man typ, tycker att det är för högt?

om man tycker det är för högt är det bara att dra lite på hjulet när man lyssnar och sänka volymen

Ursprungligen av erik:

om man tycker det är för högt är det bara att dra lite på hjulet när man lyssnar och sänka volymen

No shit!

Nädå, jag undrade bara lite allmänt.

Är det inte så att iPods köpta i USA saknar volymbegränsningen till skillnad mot den Europeiska???

Ursprungligen av VanDahl:

Är det inte så att iPods köpta i USA saknar volymbegränsningen till skillnad mot den Europeiska???

Jo, det är något EU-påfund. Ganska lustigt med tanke på att sådana här säkerhetsåtgärder annars brukar förknippas med USA.

1
Bevaka tråden