Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

139kr för en shuffle

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-01-19 19:51

Världens billigaste shuffle!!!

Bilden är omanipulerad och togas strax efter MacworldExpo.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 19:57

hoppas verkligen att du köpte den då, hehe.

• Medlem
  • 2005-01-19 21:40

var det föe 512 eller 1024 mbytes versionen? hehe du skulle köpt ett par st och sålt dom dyrare.

Tror nog inte att man skulle kunna få en för 139kr dock

Det står i konsument nånting lagen att säljaren är tvungen att sälja till det angivna priset.

• Oregistrerad
  • 2005-01-24 15:29
Ursprungligen av minipod:

Det står i konsument nånting lagen att säljaren är tvungen att sälja till det angivna priset.

läs på kkl lite mer... det finns ingen sådan regel.

• Oregistrerad
  • 2005-01-26 06:20

Nja. De får skriva fel pris och rätta det, och du får som konsument låta bli att köpa varan då om du vill. Det intressanta börjar när ett företag gjort fel så man faktiskt beställer till fel pris, en nolla för lite i internetshoppen exempelvis. Jag tror att företaget har rätt att häva köpet då, åtminstone om det är uppenbarligen fel, och konsumenten inte kan vara i god tro, exempelvis en fräck dator för 2 200kr istället för 22 000kr eller nå't. Å andra sidan orkar jag inte ta fram kkl och titta just nu, så jag kan ha fel.

• Oregistrerad
  • 2005-02-18 20:21

Ang. Fel skrivna priser på nätet

Om du beställer tex. En häftig g5 riktigt pris:20000:- Men det står 2000:- på internet. Sen får du en orderbekräftelse på att du har beställt den för 2000:- så har du rätt enligt Konsument rättslagen och om du hittar ett "feltryck" på internetshop så brukar själva beställningen vara rätt databaserad så du direkt får en orderberkräftelse på mailen.
Detta ska funka min bror och hans kamrater beställade beställde ca. 50st mobiltelefoner org.4200:- för en krona stycket. Men företaget vägrade leverera men dom gick konsument.. och fick till slut sina telefoner

Ursprungligen av Sources:

Om du beställer tex. En häftig g5 riktigt pris:20000:- Men det står 2000:- på internet. Sen får du en orderbekräftelse på att du har beställt den för 2000:- så har du rätt enligt Konsument rättslagen och om du hittar ett "feltryck" på internetshop så brukar själva beställningen vara rätt databaserad så du direkt får en orderberkräftelse på mailen.
Detta ska funka min bror och hans kamrater beställade beställde ca. 50st mobiltelefoner org.4200:- för en krona stycket. Men företaget vägrade leverera men dom gick konsument.. och fick till slut sina telefoner

Din bror 1
företaget 0

Även om det låter som en enorm "fiskar"historia!

• Oregistrerad
  • 2005-02-19 19:27

Även om det låter som en enorm "fiskar"historia!

Du menar en så kallad "fuling"?

//C

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 15:53

å andra sidan reserverar sig alltid företagen för felskrivningar/tryck osv, vilket förmodligen bryter det.

kan det va möjligt. bara lurarna e väl dyrare än så?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 19:03
Ursprungligen av Orginel:

kan det va möjligt. bara lurarna e väl dyrare än så?

feltryck

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 21:28

det är ett feltryck, ser ni inte att "kronor" är de enda som står på svenska? de som har översatt har inte hunnit räkna om, det ska ju egentligen stått 139 dollar inte kronor

• Oregistrerad
  • 2005-01-20 22:56

Läste att någon Apple återförsäljare i Japan hade råkat byta priser på ett pack med DVD-R skivor och blandat ihop det med emacarna som de hade. Så en emac kostade ca 200kr.
På bara några timmar hade över 100 000 beställts, men de levererade givetvis inte dessa datorer

Ursprungligen av pite_jacke:

Läste att någon Apple återförsäljare i Japan hade råkat byta priser på ett pack med DVD-R skivor och blandat ihop det med emacarna som de hade. Så en emac kostade ca 200kr.
På bara några timmar hade över 100 000 beställts, men de levererade givetvis inte dessa datorer

Haha!

Tekniknördarna i Japan är med i svängarna och håller sig uppdaterade.

Jag såg detta också. Tänkte jag skulle gå in i "butiken" och kolla priset där men det gick inte eftersom hela sidan var så belastad så funkade det helt enkelt inte att klicka sig in i butiken. Så det kan inte varit så många som lyckats beställa en till detta priset.

1
Bevaka tråden