Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-20 17:12

Hej!

Jag undrar om det finns något program som gör att man kan se Ipoden (mini) i Den här datorn. Som med andra flashbaserade mp3 spelare.
Fick min Ipod mini idag, men orkar inte hålla på med iTunes.
Tycker min sortering i hårdisken av mp3 mappar är lättare att hitta än i iTunes.
Undrar om någon har ett program som gör att man kan dra över mappar med låtar eller som gör minin synlig i Den här datorn. (Använder Windows)

Tack!

  • Medlem
  • 2005-01-20 17:43

Jag vet att man kan använda winamp också

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 19:05

finns en del trådar om detta, så jag förstår inte varför en ny skapats.
ephPod och anaPod tror jag två stycken heter, men nu var jag snäll

kan ju dock tillägga att iTunes är kungligt bra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-21 07:46
Ursprungligen av regn:

Hej!

Jag undrar om det finns något program som gör att man kan se Ipoden (mini) i Den här datorn. Som med andra flashbaserade mp3 spelare.
Fick min Ipod mini idag, men orkar inte hålla på med iTunes.
Tycker min sortering i hårdisken av mp3 mappar är lättare att hitta än i iTunes.
Undrar om någon har ett program som gör att man kan dra över mappar med låtar eller som gör minin synlig i Den här datorn. (Använder Windows)

Tack!

Men din iPod mini är ju inte flashbaserad, sitter ju en liten hårddisk i den
Men iaf... du måste ha tredjepartsprogram för att kunna föra över låtar till den... visst kan du kopiera över dom till minin som en hårddisk men då går det inte att spela låtarna i ipoden pga att dom måste läggas till i spelarens databas. kika på www.redchairsoftware.com för anapod.

Jag måste säga det att jag tidigare var skeptiskt mot detta med iPod att man måste använda ett tredjepartsprogram som kainen skrev tidigare. Men nu efter att jag fick min efterlängtade iPod så insåg jag ganska snabbt att iTunes är ett kanonprogram som gör det hela väldigt smidigt för en! Med så mycket musik vore det stört omöjligt att köra "drag and drop" modellen som de flesta flashspelare använder sig av.

Min absoluta favouritfunktion med iTunes är att när man kopplar upp iPoden så tankas automatiskt alla nya låtar som man lagt till i programmets playlist. Helt underbart!

Vet inte så mycket om anaPod men det kan vara värt att testa

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 10:44

Håller med föregående inlägg. Var också skeptisk i början till Itunes, tyckte programmet kändes krångligt och det kändes som jag inte hade koll på min musik. Men jag ändrade mig snabbt, nu älskar jag Itunes.

Jag tycker att alla bilar ska ha startvev. Det är mycket enklare att veva igång den i stället för att vrida på en konstig nyckel. Man måste ju hålla reda på nyckeln och hitta springen den ska in i, sen måste man lära sig åt vilket håll man ska vrida åxå.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-21 15:50

Använder iTunes på min mac... inte på PCn för upplever att iTunes på PC går sjukt segt... kör därför anapod där istället... riktigt grymmt program

anapod kostar ju tyvärr pengar

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-24 14:39
Ursprungligen av VanDahl:

anapod kostar ju tyvärr pengar

Jo, men man kan ju köra med deras trial-version på det sättet som regn efterfrågar, med drag-n-drop. En del funktioner saknas visserligen, t.ex. möjligheten att överföra låtar från iPoden till datorn. Fullständig funktionslista här.
Dessutom är det ju inga stora pengar det rör sig om...

Anapod osv osv

Anapod kostar inte så mycket och gör hanteringen av iPoden mer Windowsig...

Jag själv sitter med en PC och har använt Winamp eftersom den funkar så bra med SHN format. Version 2.9 har varit stabilt och funkar utan problem, samt är hyffsat litet. Så blir jag tvungen att kolla in iTunes som jag upplever alldeles för stort. För mig handlar det om att spela musik, som jag har ordnat i datorn. Jag är helt enkelt ovan, men storleken tycker jag inte motsvarar vad programmet gör. Efter ganska kort övervägande fastnade jag för anapod som upplevs Windowsigt om uttrycket tillåts. Programmet är mindre och funktioner som jag behöver finns. Hanteringen av musiken klarar ju iPoden och anapod tillsammans helt ok. Jag kan spela musik i Winamp från iPoden och jag kan föra över filer till iPoden som jag är van.

Det är klart att det kan upplevas som surt att först köpa en grej som man behöver en speciell spelare for - detta är ett till leda återkommande tema i forumet. Som jag ser det går Ipoden lös på ca 3-4 tusen, så 180 spänn är ju en mindre kostnad i sammanhanget. Man måste ju inse att Apple ser iPod som en inkörsport till Mac världen och då är det klart att iTunes som är såpass Macigt lanseras hårt. Se bara vad som står i MacWorld rörande detta. Att Apple skulle resignera och skapa en explorer a la windows för PC versionen till iPod verkar kontra produktivt för dem. Det är som att Windows skulle levereras utan Internet explorer, mediaspelaren och outlook express. Jag förstår strategin bakom och den är helt förståelig. Om man inte gillar iTunes finns alternativ, vilka man i vissa fall får betala en slant för, i vissa fall inte tex ephpod.

Litet tillägg:

Anapod full version 916 kB
Itunes Windows 21.3MB

Sveta portable device är ett riktigt bra program på www.dbpoweramp.com(kostar tyvärr pengar)
om du ska köpa det tänk på att ladda hem iPod Driver

Enklare än ITunes Tycker jag (plug in push icon there you go)

1
Bevaka tråden