Anapod kostar inte så mycket och gör hanteringen av iPoden mer Windowsig...
Jag själv sitter med en PC och har använt Winamp eftersom den funkar så bra med SHN format. Version 2.9 har varit stabilt och funkar utan problem, samt är hyffsat litet. Så blir jag tvungen att kolla in iTunes som jag upplever alldeles för stort. För mig handlar det om att spela musik, som jag har ordnat i datorn. Jag är helt enkelt ovan, men storleken tycker jag inte motsvarar vad programmet gör. Efter ganska kort övervägande fastnade jag för anapod som upplevs Windowsigt om uttrycket tillåts. Programmet är mindre och funktioner som jag behöver finns. Hanteringen av musiken klarar ju iPoden och anapod tillsammans helt ok. Jag kan spela musik i Winamp från iPoden och jag kan föra över filer till iPoden som jag är van.
Det är klart att det kan upplevas som surt att först köpa en grej som man behöver en speciell spelare for - detta är ett till leda återkommande tema i forumet. Som jag ser det går Ipoden lös på ca 3-4 tusen, så 180 spänn är ju en mindre kostnad i sammanhanget. Man måste ju inse att Apple ser iPod som en inkörsport till Mac världen och då är det klart att iTunes som är såpass Macigt lanseras hårt. Se bara vad som står i MacWorld rörande detta. Att Apple skulle resignera och skapa en explorer a la windows för PC versionen till iPod verkar kontra produktivt för dem. Det är som att Windows skulle levereras utan Internet explorer, mediaspelaren och outlook express. Jag förstår strategin bakom och den är helt förståelig. Om man inte gillar iTunes finns alternativ, vilka man i vissa fall får betala en slant för, i vissa fall inte tex ephpod.