Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min iPod har börjat hacka!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-29 18:40

hej.. tänkte bara kolla om nån har haft liknande problem..
Min iPod hackar. Den kan ligga helt still, helt plant, och ändå så blir det små obehagliga tystnader ibland. Inte så ofta, en gång var femte, sjätte låt ungefär.. Men så ska det ju inte vara..
Jag tror att det kom i samband med senaste uppdateringen..
jag har en 5gb med snurrande hjul..
Är det själva hårddisken, så att jag måste skicka tillbaks den, eller ska jag vänta å se om det blir bättre med nästa uppdatering?
tack..

Om du har låtarna kvar i itunes tycker jag att du ska köra restore på iPoden och lägga in låtarna på nytt.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-29 23:46

samma sak händer för mig då och då, men jag har egentligen inte tänkt på det föränns jag läste detta....

givandeinlägg.nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-30 00:14

Vad är dina låtar i för format?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-30 00:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Vad är dina låtar i för format?

Alla är i Mp3, förutom en aac, jag har inte tänkt på när det hackar, men det är på fler än en låt.....och det kan stämma att det började efter att jag uppgraderade drivisarna....

  • Oregistrerad
  • 2003-06-30 01:24

yepp.. mp3.. utom nån kanske.. så det kan fungera med en restore?

jag kör me aac och har samma problem! Min är en alldelles ny 4g! Vad bör jag göra??

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 19:08

oj, en 1½ år gammal tråd som vaknat till liv igen
har haft samma problem, men det verkar ha varit min cdrom som var klossen där. 1 av 30 skivor kanske har hackat, och då har jag helt enkelt fixat rippar på annat håll, eftersom jag ändå har en (eller flera) lagliga kopior av skivan.

om musiken däremot inte börjar hacka förrän den är i iPoden är ju problemet lite tyngre.
funkar inte restore är det nog reklamation och ny iPod på garantin som gäller

restore + ipod updater + lägg in alla låtarna på nytt

DOH!!!! €!"&/#!"(/#/("&#()!!!!!!! hahahaha, näää kanske inte så hemkt, men nästan... :P. Jag ska kolla på datan om låtarna hackar där oxå men det borde dom inte göra; datan e helt ny :S

1
Bevaka tråden