Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Music From The OC: Mix 1 , 2 & 3

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-17 07:38

Måste tipsa om dessa album... soundtracket till serien OC... grymma låtar... bästa soundtracken jag hört. Mycket lungt åt akustiska hållet...

Dom heter då:

Music From The OC: Mix 1
Music From The OC: Mix 2
Music From The OC: Mix 3

Inte speciellt fantasifulla namn... men musiken är desto bättre

Önskar alla en trevlig start på veckan!

Låter gött... Ska bli fint att ladda iPoden som kommer i slutet av veckan med dessa

kan bara hålla med, ruggigt bra musik på de skivorna.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-17 15:05
Ursprungligen av nickodemus:

kan bara hålla med, ruggigt bra musik på de skivorna.

Har bara hunnit med första skivan och snabbt sålla igenom de andra... grymmt soft, blir bara nöjdare destomer jag lyssnar

  • Medlem
  • 2005-01-20 20:35

Man kan egentligen skippa skiva tre då det bara är jullåtar på den, eller är det skiva två?

Annars kan man, om man orkar, besöka Music from The O.C. och sedan se om man finner låtarna som varit med i serien någonstans.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-21 07:49

Jo det är sant... men nu har jag en kategori som heter xmas på ipoden så den hamnar där... blir soft nästa jul är ju ändå bara under en av mina 60gb

Vad är det för slags musik som verkar vara så omtyckt då? Nått man känner igen? Eller är det lugn, soft musik? Isåfall är jag bra intresserad

  • Medlem
  • 2005-01-21 12:21
Ursprungligen av VanDahl:

Vad är det för slags musik som verkar vara så omtyckt då? Nått man känner igen? Eller är det lugn, soft musik? Isåfall är jag bra intresserad

I The O.C. så är det näst intill endast "indierock" som spelas, alltså det är inte speciellt indie men det låter väl mer indie än t.ex. musiken i Beverly Hills 90210.

Allting är verkligen inte bra men det finns en del godbitar, min favoritlåt som jag hittat genom The O.C. är nog Finley Quayes "Dice". En riktigt fin ballad som är en duett med en tjej som jag inte minns namnet på.

  • Medlem
  • 2005-02-14 16:45
Ursprungligen av egar:

min favoritlåt som jag hittat genom The O.C. är nog Finley Quayes "Dice". En riktigt fin ballad som är en duett med en tjej som jag inte minns namnet på.

Beth Orton Riktigt skön röst har hon..

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-21 15:52
Ursprungligen av VanDahl:

Vad är det för slags musik som verkar vara så omtyckt då? Nått man känner igen? Eller är det lugn, soft musik? Isåfall är jag bra intresserad

Soft o lugn passar väldigt bra in dära... iaf på de första 2 albumen... lyssna lite, du kommer inte bli besviken

kainen... kan bara säga en sak, är kär!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-02 16:27
Ursprungligen av VanDahl:

kainen... kan bara säga en sak, är kär!

Hoppas du menar i albumen och inte i mig haha... sweet.. älskar o säga följande ord: told you so!

Ursprungligen av kainen:

Hoppas du menar i albumen och inte i mig haha... sweet.. älskar o säga följande ord: told you so!

Haha nej, du behöver inte oroa dej men det känns bra att ha upptäckt lite ny musik! har typ lyssnat på OC mix 1 som jag endast har ca 25ggr utan att tröttna. Passar utmärkt och man känner sig faktiskt lugnare.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 21:03

Var har ni fått tag på dessa album 'da?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-04 09:59
Ursprungligen av Mute:

Var har ni fått tag på dessa album 'da?

Det får jag inte berätta... det är emot forumets regler... men den 1a skivan är så bra så funderar på att köpa den.
Finns för ca 120kr inkl frakt på CD-Wow

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 21:11

...apropå The O.C; Är det någon som vet var man kan få season1 på region2 DVD, typ import från UK, någerlunda billigt?
www.axelmusic.com kan man köpa region1 boxen för 489 kr. Denna kostar ca 800kr på region2 om man köper i sverige...

tack.

  • Medlem
  • 2005-02-06 00:22
Ursprungligen av barzini:

...apropå The O.C; Är det någon som vet var man kan få season1 på region2 DVD, typ import från UK, någerlunda billigt?
www.axelmusic.com kan man köpa region1 boxen för 489 kr. Denna kostar ca 800kr på region2 om man köper i sverige...

tack.

ta en titt på www.play.com

1
Bevaka tråden