Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-slideshow med ipod-photo!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 22:30

Får inte riktigt denna funktion att fungera på min photo! Då allt är inkopplat och jag trycker på "play" för att börja slideshowen ser allt till en början ut att fungera fint. Men när jag når den tredje bilden i biblioteket visas bara en grå liten ruta, samma lilla ruta som visas när den tänker i biblioteket. Men inga fler bilder visas, även om man hoppar fram manuellt i biblioteket. Går jag däremot tillbaka till de två första visas dessa felfritt. Det mystiska är att om jag börjar slideshowen på tredje bilden isamma bibliotek, visas 3e och 4e men den vägrar visa 5e och 6e... Vad tror ni om detta?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 00:48
Ursprungligen av calotrix:

Får inte riktigt denna funktion att fungera på min photo! Då allt är inkopplat och jag trycker på "play" för att börja slideshowen ser allt till en början ut att fungera fint. Men när jag når den tredje bilden i biblioteket visas bara en grå liten ruta, samma lilla ruta som visas när den tänker i biblioteket. Men inga fler bilder visas, även om man hoppar fram manuellt i biblioteket. Går jag däremot tillbaka till de två första visas dessa felfritt. Det mystiska är att om jag börjar slideshowen på tredje bilden isamma bibliotek, visas 3e och 4e men den vägrar visa 5e och 6e... Vad tror ni om detta?

kan bilderna vara problemet??

eller upplösningen, har bara testat denna funktion en gång och det gick jättebra. hade 87 bilder som funkade perfekt.

Testa och kolla in vilket format det är

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-21 07:39

Fungerar bra för mig.

Ser du bilderna på iPoden eller blir det grått på både TVn och iPoden?

Har inte en själv men av vad du beskrev så låter det som om att bilderna är helt enkelt för stora, men optimerar inte iTunes bilderna? Annars svamlar jag nog bara.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 16:59

Gjorde nyss ett nytt försök och då funkade plötsligt allt som det skulle med samma bilder,... riktigt konstigt! Men det är bara att tacka och ta emot!

1
Bevaka tråden