Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod mini beter sig skumt...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

varje gång jag sätter på min ipod mini så visas apple loggan i tio sekunder och alla de inställningar som jag gjort (ta bort clicker ljud och lampa) har försvunnit. alltså, clicker ljudet är tillbaka och lampan lyser.

när apple loggan visas i början så känns det som om hårddisken jobbar ganska mycket också.

vad är det frågan om? jag har en gammal 2nd gen ipod också, den har jag haft i tre år och den har aldrig gjort såhär, den har alltid kommit ihåg mina inställningar.

tacksam för hjälp. tyvärr har mina 90 dagar på apples telefonsupport tagit slut så jag vette f*n hur jag ska göra för att få hjälp av dom.

ha det bra
anders

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-21 17:36
Ursprungligen av anders gbg:

varje gång jag sätter på min ipod mini så visas apple loggan i tio sekunder och alla de inställningar som jag gjort (ta bort clicker ljud och lampa) har försvunnit. alltså, clicker ljudet är tillbaka och lampan lyser.

när apple loggan visas i början så känns det som om hårddisken jobbar ganska mycket också.

vad är det frågan om? jag har en gammal 2nd gen ipod också, den har jag haft i tre år och den har aldrig gjort såhär, den har alltid kommit ihåg mina inställningar.

tacksam för hjälp. tyvärr har mina 90 dagar på apples telefonsupport tagit slut så jag vette f*n hur jag ska göra för att få hjälp av dom.

ha det bra
anders

du kan ju testa att återställa den och dra hem den senaste firmwaren.

låter precis som om den går in i djupsömn, fråga mig inte varför..

Jag har satt min i djupsömn, och då tar det tid innan den startar och apple-loggan visas i ca 6-7 sekunder. Ibland så har inställningarna nollställts, men det var ett tag sen det hände nu. Du kan ju testa att tanka ner PodPlayer och kontrollera ifall den sitter i "Deep Sleep"-läget och ändra till vanligt.

• Oregistrerad
  • 2005-01-23 00:56
Ursprungligen av Rillerou:

Jag har satt min i djupsömn, och då tar det tid innan den startar och apple-loggan visas i ca 6-7 sekunder. Ibland så har inställningarna nollställts, men det var ett tag sen det hände nu. Du kan ju testa att tanka ner PodPlayer och kontrollera ifall den sitter i "Deep Sleep"-läget och ändra till vanligt.

Hur får man den i "Deep Sleep" läget?
Tankte att man kanske då sparar lite extra batteri.

Det gör man.. i PodPlayer finns ett sånt hack..

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 02:46

tycker det är riktigt dumt att deep sleep inte går att aktivera utan hack.

Ursprungligen av erik:

tycker det är riktigt dumt att deep sleep inte går att aktivera utan hack.

Finns massor av bra funktioner som inte går att lösa upp utan hack. Det är skitskumt. Som om Apple ville dölja något.

men jag har ju aldrig satt den i deep sleep. skeulle den ha kommit i deep sleep när jag köpte den från apple?

pod player? jag har mac, finns det?

Ursprungligen av anders gbg:

pod player? jag har mac, finns det?

I grant thee a special ability.

Here in the promised lands we call it Google.

www.google.se

ja, det var kul. men. pod player finns ju inte till mac. nu undrar jag hur jag ska göra för att bli av deep sleep

ok, gjort en reset på den. förlorade all musik men problemet verkar vara borta. än så länge. nu ska jag pröva att lämna den en hel dag med hold knappen inne för att se om det är det som gör att den går in i deep sleep.

1
Bevaka tråden